Celebrity Silhuette, dag 11, Miami, nov 22

 

Midt ute på havet, var det en liten fugl på plena.

 

Dette foredraget så interessant ut og jeg forstår ikke helt hvorfor de hadde to foredrag samtidig, ett i teateret og et på plenen. Men det kunne også sees på tv på rommet.

Vi valgte å gå inn for å se foredrag og jeg ble faktisk litt sjokkert når jeg så hvor mange som var på shopping. Det var mye salg denne siste dagen.

 

Noe av foredraget var interessant, spesielt for gubben selvfølgelig, men også for meg. Etterpå fikk jeg svar på hvorfor det har vært mer bevegelse i skipet denne turen. Sjøen ser nemlig rolig ut. Forklaringen var at det hadde vært mange orkaner nå i orkansesongen, som nærmer seg slutten. Da vil det være bevegelse i sjøen lenge etterpå, swell kalte de det. Det gynger ikke som i en robåt, men du merker ofte at du går som om du ikke er edru. Og så mye drikker jeg ikke, at det er årsaken. 🤪

 

Kartet over været studeres grundig selvfølgelig når de plotter ruten. Er det dårlig vær, går de utenom uværene.

 

 

Skipet går på strøm og mye strøm må til, både til maskinen og til hotelldrift og å lage vann. De bruker diesel til å produsere strøm.

 

De produserer vann ombord. Når vannet er brukt, blir det vannet som er skittent, fra matlaging, vask og do og sånn, renset til det er så rent at det kan drikkes, før de tømmer det i havet.

Kartene de bruker til å planlegge rutene.


Begynn ytterst og arbeid deg innover.

 

Vi hadde lunsj i restauranten i går. Vi synes det er deilig å sitte ned og bli servert, fremfor buffet. Til lunsj er rettene mindre enn når det er middag.
Det øverste er sprøstekt sopp med artisjokkdip. Nederst brownie med karamellsaus og is. Faktisk den første desserten jeg har hatt til lunsj. Vi spiser dessert til middag, men ofte velger jeg kun en kule sorbet. Er jo så mett.

 

 


Carpaccio er en av favorittrettene mine ombord og jeg bestilte like godt to. Det er jo bare noen munnfuller.

 

Showet i går kveld var bare fantastisk. De to akrobatene var helt hinsides. Han holdt henne oppe i luften kun med en hånd i en fot eller under midjen, helt utrolig. Fin musikk, flotte kostymer og dans. Jeg elsker disse showene. De er utrolig profesjonelle. Topp kvalitet.

 

 

 

 

 

 

Trallene med kofferter er tømte og skal fylles med nye. Vi har back to back. Det utrykket betyr at vi har et nytt cruise etter det første. Vi hadde 10 dager og nå 4.  Vi måtte vente til skipet var tomt for passasjerer, så ble vi fulgt i land. Myndighetene tok bilde av oss og vi kunne gå ombord igjen. Tullete rett og slett. I Roma i sommer møtte vi opp og fikk nye sea pass kort og alt var i orden. De kortene bruker vi ombord, både for å betale, ved ombord og avstigning og som nøkkel.

vel ombord venter sprudlende.

Velkomstgave på lugaren.

 

 

Velkommen ombord kake. Jeg har faktisk ikke spist en eneste kake eller dessert på buffeten. De frister meg ikke. Det var en dag de hadde vannbakkels med krem inni. Da vurderte jeg det, men var for mett. Men liker du det søte, er utvalget stort hele dagen.

 

 

Miami er ganske spektakulær men du verden jeg er glad jeg ikke bor her. Men morsomt å være her for det er så annerledes.

 

 

Jeg har jo vanligvis utsikt til fjellene fra balkongen. Fra balkongen her ser jeg fjell av høyhus.

Nå drar vi til Bahamas. I morgen er vi i sjøen. Jeg har bestilt delfiner til å følge båten. Håper jeg får ønsket innfridd.

Flere bilder i morgen, nå er klokken snart 5 her, da er den 11 hjemme, på kvelden og jeg poster nå.

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. herlig tur altså ,fikk dere gå i land på Miami ? håper vi får se delfiner og kakene ombord hadde ikke jeg heller spist ,har prøvd dem når jeg har vært på cruise ,men slike kaker er mye søtere enn det vi er vande med i Norge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg