Celebrity Silhouette, dag 14, Nassau, Bahamas, nov 22

I går var vi på  Key West.
Celebrity Silhouette, dag 13, Key West, nov 22

Før middag i går, var det offisersparty igjen, med kanapeer.

 

Jeg så litt på sushikokken og plukket opp et par knep. Hemmeligheten er nok å få risen perfekt, noe jeg ikke har fått til. Risen her er et tynt lag, god og myk. Vi har igjen 30 dollar av lommepengene våre og de må jo brukes. Derfor blir det lunsj her i dag. Før vi går i land.

I går kom det blomster igjen. Jeg setter de på badet, vil ikke ha blomster der jeg sover. De vi fikk på forrige cruise, er fine enda. Bare tull å bruke penger på slikt. Gi meg heller en flaske vin.

 

 

Vi venter på å komme frem til Bahamas.

 

Mens vi venter, pakker vi en koffert. Der kom losbåten.

 

 

Inn dit skal vi. Vi snur rundt og rygger inn.

 

Jeg sa gubben kunne kjøpe ett av de husene til meg.

 

Har det ikke så verst her. Har du sett videoene på #marianntokle på insta?

 

 

Sushi til lunsj i dag. Ble 42 dollar. Da blir regningen ombord på 10 dollar på det siste cruiset.

I dag ville jeg prøve å spise med pinner. Første forsøk gikk heller dårlig.

 

Konsentrert om oppgaven.

Se der ja, holder pusten.

 


Greide det ja. Litt startvansker men gikk ganske bra.

 

Servitøren vår innrømte litt flaut at hun brukte kniv og gaffel. Hun er så koselig. Fra Bali.

 

Vi skulle i land. Noen av mannskapet hadde øvelse. Her er den nye lugarrenholderen vår. Det ble byttet etter første cruiset. Den første holdt sikkert ikke ut lenger.

 

De stod vakt i alle ganger. Det var gruppe rød og grønn som øvde i dag.

 

Hilde out er en fin rolig plass hvis man vil lese og slappe av.

En litt stor blomsterpotte. Her hadde de opprydding en dag. Dette er et tre som står mellom heisene. Det er digert.

 

Her rydder de opp igjen etter å ha renset blomsterpotta.

Vi går i land.

Her er Infinty, som vi egentlig skulle reist med i sommer. Et mye mindre og eldre skip. Fordelen er at den går inn i mindre havner. Da kan man komme til havner vi ikke har vært. Det er ikke alle havner som kan ta imot de større skipene. De eldre skipene er også mye rimeligere, kan være halv pris. Og de er jo mer enn fine nok.

 

Under her er det bygd en spoiler. Dette er for at den skal gli lettere, blir løftet opp og bruke mindre drivstoff. Gubben prøver å forklare men jeg har vansker med å forstå.

Her er der hestekrefter. Denne slepebåten er nok en kraftmaskin.

 

 

Det var så mye folk og så hektisk her i havna at jeg fikk nesten hetta. Selgere som tilbyr varer og tusenvis av besøkende.

 

Omsider fant vi en uterestaurant så gubben fikk en øl. Dagen er visst ikke perfekt uten. Jeg kunne nok tenkt meg å snu på kaia.

Stappfullt av folk og høy musikk, ikke noe jeg trives med.

 

Jeg nektet iherdig å gå noe mer rundt her. Heldigvis var det litt roligere på vei tilbake. Jeg blir så stresset at jeg får ikke til å stoppe og se på noe å kjøpe.

Helt sikkert mye billig å få kjøpt her.

 

Skal tro hvor alt folket ble av. Nå kunne jeg puste lettere, men ville hjem.

 

For å komme inn i havneområdet måtte vi ha seapass og bildeidentifikasjon. Heldigvis hadde jeg pass i veska. Vi hørte ikke de sa noe om det på skipet i dag.

Første kofferten er allerede pakket. I kveld klokka 22 skal koffertene stå ute på gangen. Da starter jobben til mannskapet med å frakte all bagasje ned i etasjene så de er klar til å blir trillet i land i morgen. En hel dag venter på flyplassen før vi starter på hjemreisen.

Og gjett om vi gleder oss til å treffe det nye familiemedlemmet vårt, Ella. Vi har nesten abstinenser og forlanger stadig nye bilder. ❤️Hun er 6 dager i dag. Da var bi i St.Maarten. Vi ventet og ventet og var så rastløse at vi orket ikke dra inn til byen, men gikk raskt ombord igjen. På vei opp landgangen, kom det første bildet om at nå var hun født. Da kunne vi slappe av. Stor, fin jente.❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg