Celebrity Equinox, dag 3, La Spezia


Skal det være et lite kakestykke?

Kun til utstilling. Jeg er ikke noe glad i kaker ombord, blir for søte.

 

 

Lugaren vår.

Lunsj i går, wow, det ser lekkert ut.

Plukket med meg noen jeg ikke har smakt.

Måtte Google. Stjernefrukt.

Var litt surt og ikke så mye smak.

En aprikos og en liten sitrusfrukt som var umulig å skrelle og sur som sitron.

Deretter middagshvil for meg.

Jeg måtte hente meg inn igjen etter to netter med dårlig søvn.

I natt har jeg sovet godt.

En coffee Aspen for meg og Irish til gubben, før middag.

Var nesten det eneste jeg drakk av alkohol i går.

Drakk bare vann, stort sett for at kroppen skulle få fred.

Alkohol er ikke bra for en sliten kropp.

Det ser de godt de som har klokker som måler energinivå.

De henter seg ikke inn igjen når de har drukket mye.

 

 

Det er lite fornyelse når det gjelder menyer, hverken på drinker eller rettene.

 

 

 

Forrett. Tartar av laks har jeg spist mange ganger.

Vi tar jo innimellom to cruise etterhverandre og da kommer menyene i reprise.

 

T-bone lam. For mye mat til meg, gubben fikk arve både potet og kjøtt.

Filodeig tulipan med sitronkrem har jeg også spist flere ganger.

Jeg er nok blitt bortskjemt.

Dekk 3, foajéen.

Du kan sitte i 4. og 5. og se ned hit.

I 5. er kaffebaren, der trives vi godt.

 

Etter middag, var det teater. Fint tak.

Showet i kveld het Life.

 

 

Etter middag var det silent disco for gubben, men vi hørte bare på en halv time.

Ville ha det rolig siden vi skal på ni timers tur i dag.

Utsikten fra balkongen i dag.

La SPEZIA.

Her skal vi ligge til i morgen kveld.

Det er dette som er noe av det kjekke med cruise. Ny utsikt hver morgen.

Vi bor på dekk 8 denne gang.

For morgenjoggere står det vaskekluter klart hvis de blir svett og varm.

Frokost må vi ha.

Det er ikke samme fantastiske utvalget av brød her, som det var på Edge.

Vi merker godt at Equinox ikke er av de største og nyeste skipene.

Det var også overbefolket under lunsjen i går når det var sjødag.

Vi kunne valgt å gå i restauranten, men det var engelsk lunsj og gubben ville ha fish & chips.

Utsikten ved frokosten.

Vi må ha shuttlebuss ut av havnen. Den er gratis.

De vil ikke ha tusenvis av mennesker vandrende i havneområdet.

Der legger Azura til foran oss.

Det er busser så langt øye kan se.

Mange utflukter går herfra. Til Firenze, Pisa, Cinque Terre og mer.

Vi skal ha skyttelbusser.

Azura er stor. Har ikke den vært på Åndalsnes, skal tro.

 

 

 

Han der står stødig, forbereder seg sikkert på å stå hele dagen.

 

Herr og fru cruisegal, klar for tur til Firenze hvor vi skal hoppe på og hoppe av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg