Celebrity Edge, Australia, Jan 24, dag 16

Dagene på havet er late, gode dager. Så late at jeg vet ikke om jeg er på riktig dag.

Varmt og rolig sjø, eller sjøen er ikke stille, men skipet er stort sett rolig.

Kroppen har hentet seg inn igjen og klar for nye opplevelser.

Nå siste uken venter fem ulike turer, noen ganske spektakulære tror jeg.

Nystekte rundstykker.

Og andre godsaker. Deilig med fersk bakst.

Fint vær

 

Og plutselig litt regn så puter fjernes for så minuttet etter, legges på igjen.

 

Fruen har fornøyd funnet hjørnet sitt.

Og frokost med nystekte croissant i dag.

Etter frokost går vi opp på rooftopgarden for der er det skygge.

 

 

 

 

I går så vi Mitt store, fete bryllup, 4. I dag ble det ikke kino, vet ikke hvorfor.

 

Men da fikk jeg lest denne boken, som har vært med på mange turer.

Middag i går var litt intetsigende, synes jeg. Jeg spurte om de kunne be kjøkkensjefen trylle fram noe indisk igjen.

For å finne på noe nytt gikk vi på spørreshow. Salen ble delt i to og så fikk man spørsmål etter kategorier og poengskala. Selv om vi ikke bidrar er det litt gøy å se på. Det er så mange av spørsmålene vi ikke aner noe om. TV-program og artister fra andre land.

 

I dag hadde vi redning av en syk som måtte i land.

Nesten som redningene vi er vant til fra hjemme. En person fires ned. Fester pasienten, gjør vedkommende klar for å bli firt opp i helikopteret.

Her står drinkene klar for servitørene.

Tre kvelder fra 5-7 er det åpent for klubbmedlemmene litt oppe i systemet. Det er bare tull egentlig,  for å få oss til å føle oss viktige. Men praktisk for vi slipper å bestille. Vi har jo drikkepakke så vi betaler ikke uansett. Sikkert ikke alle som har pakke.

Prisene på drikke er helt syke ombord. 5 dollar for ei flaske vann.  10 dollar for ei flaske øl. 20 dollar for de fleste drinker. Og har du ikke drikkepakke må du betale en serviceavgift i tillegg.
Vi får med pakke når vi bestiller cruise, Classic med drikke og wifi. Drikkepakken oppgraderer vi for 18 dollar dagen. Men du kan bestille uten pakke. Men da må du gå på tå hev og ikke kjøpe noe og er det ferie? Men man har valget.
Det varierer fra selskap til selskap. Vi ser nå på nytt cruise og vurderte rccl men der er ikke drikkepakke med og med det i tillegg vraket vi de. Det blir dyrere. Skal røpe hva vi planlegger. Om det blir, vet vi ikke. Vi må spare.

Og denne blide frøkenen serverte oss gjerne.

 

 

 

J

I kveld gikk vi på gameshow. Yes or no. Morsomt.

 

Jeg måtte holde ut til 22.30 for å få med meg rockeshowet.

Nå er det definitivt natt.

 

Fullmånen er fin fra balkongen synes gubben.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg