Båttur fra Svalerødkilen til Halden

 

Det er noen grå skyer i dag, men sjøen så ganske rolig ut.

Det var derfor mulig å dra kjerringa ut på ny mestringstur.

Jeg har ikke noe i mot å være i båt, men å få meg i og ut av båten, kan være litt trøblete.

Jeg føler jo at alt gynger rundt meg.

Jeg skulle nok øvd på å gå på flytebryggene for det er som om beina mine gynger i utakt med bryggene.

Men den personlige treneren er med og støtter opp så vi får veltet kjerringa ombord.

Jeg har en tendens til heller å bli igjen hjemme, men nå bestemte jeg meg for å bli med.

De fikk ta det i mitt tempo og det gjorde de.

 

Kjerringa ombord og vi dro avsted

 

 

Og der ser vi Sverige.

Jeg gikk jo i surr hele tiden på hvilken side Sverige var.

 

 

 

Men Svinesundsbruene kjenner jeg, både den nye og gamle.

 

Vi gikk til Sponvika for å fylle opp tanken.

Det er ikke billig å kjøre båt.

 

 

Enkelte var mer opptatt av Pokemonleting.

Det var visst mange Pokemoner på sjøen.

 

 

Politiet har grensestasjon i Sponvika.

 

 

 

 

 

Isebakke

 

Berg.

Vi nærmer oss Halden.

Gråe skyer var rundt oss men de holdt seg på avstand.

Det falt ikke en eneste regndråpe.

 

Skipperen fortøyer.

Kornsiloene i bakrgrunnen.

Her får kornbøndene levert kornet sitt.

 

 

Det skulle være sykkelløp i Halden i dag, men det var noen timer til, så det var stille før stormen.

 

Vi spiste is. Halvparten hadde vært nok.

 

 

Noen greide å spise tre kuler.

 

Spørs om den var skadet for den lå like rolig selv om den ble snakket til.

 

Skipperen måtte fikse strømledningen før vi fikk startet, men det greide han.

 

Se køen nå. Hele dagen er det kø av biler som vil inn i Norge.

Vi venter til en annen gang med å dra på Harrytur.

 

 

 

 

 

Tilbake i Svalerødkilen. Takk for turen. En fin tur ble det.

Er det vær til det drar vi til Hvaler på lørdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg