Av og til trenger vi å la alt vi bekymrer oss for ligge litt

Av og til trenger vi å la alt vi bekymrer oss for ligge litt.

Det er så mye som skjer i verden rundt oss.

Det er lett å la frykten få innpass.

 

Et godt råd for å roe hjernen litt, er å fokusere på det som er nært.

Når jeg var ute og gikk forrige uke, prøvde jeg portrettfunksjonen på telefonen.

Da ble der faktisk noen fine nærbilder.

 

Det å ta bilder er faktisk en fin ting i seg selv for å roe nervesystemet.

Man lærer seg å se fine øyeblikk og situasjoner.

Det ser jeg selv når jeg er ute og reiser og tar bilder til bloggen.

Når jeg var på Rhodos nå nettopp, kjente jeg igjen hvor jeg hadde gått før fordi jeg hadde tatt bilder.

Man fokuserer mer konsentrert.

Da forsvinner tankene fra alt annet og det gir ro.

 

 

Å lese bøker er en fantastisk tankeflukt.

Lukke øynene og høre musikk er fint.

 

 

Selv liker jeg å meditere, det gir meg en egen ro.

 

 

Men ta en titt på disse bildene.

De minner meg om alle de små miraklene rundt oss.

Tenk at hvert et blad, hver en blomst, blir likedan.

De kommer til samme tid på året, hvert år.

 

 

I Norge er vi jo bortskjemt med vakker natur.

Det å stoppe opp litt og bare se, det er så fint.

Suge til oss fargene.

Farger er jo god healing, hver farge hver sin frekvens.

Grønn skal være god mot hodepine, sies det.

Gult og marineblå er beroligende.

Kanskje derfor Ryanair bruker de fargene i flyene sine.

Spiser du på blå tallerken, blir du visst fortere mett.

 

Så er du overmannet av tanker, ta en timeout.

Fokuser på det du ser rundt deg.

Alle de små miraklene.

De bekymrer seg ikke, de blomstrer uavhengig av hva som skjer rundt dem.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg