Av og til må vi ta tak i oss selv for å få de endringer vi ønsker.

 

I går kveld når jeg la meg, visste jeg hva jeg skulle skrive om i dagens blogg.

Når jeg stod opp i dag, hadde jeg glemt det.

Slik er det ofte, hvis jeg ikke skriver det, ja da er det borte.

Slik er det med mange andre ting i livet også.

Hvis vi ikke tar tak i det, ja da blir det ingenting av.

De tankene på morgenkvisten, førte meg derfor til dagens tema.

 

Av og til må vi ta tak i oss selv for å få de endringer vi ønsker.

Vi kan ikke sitte der og synes synd i oss selv.

Vi må slutte å sammenligne oss med andre.

Vær klar over at uansett hvordan du har det, så har noen det verre enn deg.

Å sitte og synes synd i en selv, det hjelper en ikke.

Hvis vi ser oss omkring vil vi se at ofte er det de som har det verst, som er flinkest til å skape et best mulig liv med det de faktisk kan.

De gir fokuset sitt til det de mestrer, fremfor det de ikke kan.

 

Jeg hører mange historier fra mennesker som har hatt det vondt.

Det er veldig mange som sliter.

Mange som  har vokst opp i et helvete, som sliter med angst, depresjon og sykdommer.

Jeg forstår at livet ikke er enkelt og at frustrasjonen kan være stor.

Men de som har forstått at de må selv ta tak i livet sitt, det er de som klarer seg best.

De fokuserer på det de har, fremfor det de ikke har eller kan.

Hvis man setter seg selv i offerrollen, ja da får man ingenting gjort.

Hjernen suger nemlig til seg alt det negative vi forer den med.

Den fortsetter å trå i de samme sporene om og om igjen.

Da kan vi sitte der og si at vi er så uheldig, hele tiden møter vi det samme.

Det er ikke før over, før noe nytt starter.

Nei, akkurat slik er det, derfor må vi inn på et spor vi ønsker skal komme igjen.

 

Med små endringer i tankene våre, må vi tråkke nye stier i hjernen.

Vi må arrestere de nedbrytende når de kommer og så må de snus.

Kanskje trenger vi hjelp av de som har verktøyene som kan hjelpe oss.

Det finnes mange som har utdannelse som kan gi en input og måter å jobbe på.

Men det aller viktigste er at man må forstå at det er en jobb man selv må gjøre.

Det er ingen tablett man kan ta, for å snu tankemønstre.

Og at det er lett, nei, det skal ingen påstå.

Men det fine er at de fleste kan klare jobben selv.

Små små endringer, der man istedetfor å fokusere på det man savner, har fokus på det som kan gi en glede.

Det kan være bittesmå gleder.

De kan man legge lag på lag, så de vokser seg større.

De kan deles med mange, for da øker de i styrke og omfavn.

Og de løfter energiene våre, så vi føler oss bedre.

Bittesmå gleder i hverdagen, er store vitamininnsprøytninger til kroppen.

Ved hjelp av de, kan du så lage bredere, finere spor.

I dag

 

 

Ofte når et tema dukker opp, er det dukket opp hos flere samtidig. Slik var det i dag. I det jeg visste hva jeg skulle skrive om, ser jeg på facebook og der dukker denne statusen opp, nesten akkurat det jeg ville skrive. Slik tiltrekker vi akkurat det vi har fokus på.

 

Sitat Merete E. Hallandvik

Tankens kraft er stor sies det…og det er jeg et levende bevis på vil jeg påstå. Uansett hvor man befinner seg i livet eller hvilket ståsted man er på så hjelper det ingen og det hjelper slettes ikke seg selv at man synes synd på, ser seg selv som et svakt menneske eller et offer. Tro meg jeg vet hva jeg snakker om fordi jeg har vært der mange ganger. Det hjalp meg ikke…, det skjøv meg lengre ned i den negative spiralen, en usunn makt som baller på seg større onder som setter seg og har et enormt grep. Det nytter ikke å grave seg ned. Vil påstå at alle ønsker å ha det godt og leve et harmonisk liv, og da er man nødt til å ta grep om og løfte seg selv. Ingen andre kan eller skal gjøre dette for deg. Om det betyr at man må “krype” for å løfte tankene til et høyere nivå på spiralen, så gjør man det, til seg selv for å bli hel og lykkelig i seg selv.

Jeg er ikke svak, du er ikke svak, vi er ikke svake…, det er tankene våre av pålagte inngrodde tillærte tanker og idéer som spiller oss et puss. Ikke den JEG i sjelens sannhet ER.

Ta vare på og elsk deg selv 💜

Tusen takk for at DU ER 💜

Ønsker å avslutte med et vakkert sant sitat, det og goklemZer sendes dere alle med ønske om en harmonisk healende natt 💜

We repeat what we don’t repair.

Christine Langley-Obaugh 💜

Namasté 💜
Merethe Amina

 

En annen som er flink til positiv tenking er Eva Gaudland, som har bloggen og siden EvasWindow

https://www.facebook.com/evaswindow/

Hun har også det samme tema i dag, eller det var i går, men jeg leste det først nå.

Hun fokuserer på det hun greier når hun ikke får til det hun ønsker.

Eva har me, men hun jobber hardt for å gjøre det beste ut av sin situasjon og hun er vel verdt å følge.

https://evaswindow.blogg.no/sann-blir-min-dag.html#commented

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg