Av og til må vi hente litt ekstra mot

Ofte er det ting vi kunne hatt lyst til, men så tør vi ikke ta det første steget.

Tutta her, er litt forsiktig av seg.

Hun har så lyst å bli koset med men da må hun tørre å ta steget ned på teppet.

Det er noe Tutta synes er gruelig skummelt.

Det lever nemlig litt under teppet og det er fryktelig

skremmende.

 

 

Da er det bedre å late som om det ikke er der.

Trekke seg litt bort og prøve å glemme det hele.

Hadde hun visst hvor skummel den boken som ligger der, er, ja da hadde hun ikke lagt seg der.

T. H. Håvardsens, Galgedans er så skummel at jeg kunne ikke ta den med meg for å lese på senga i går kveld.

Men dette vet ikke Tutta, likevel holder hun avstand.

 

 

Men hun har så lyst til å bli klappet og klødd.

Hun sitter derfor på nytt og prøver å mote seg opp.

Fanget til matmor er så innmari fristende.

Hun vet at hun har klart det før, hun må bare overvinne frykten.

 

 

Det er da vi må ta et dypdykk inn i vårt indre.

Vi må se for oss det vi ønsker oss.

Vi må ønske det så sterkt at frykten blir overvinnelig.

 

 

Så er det å ta første steget.

Nå er det slik med Tutta at hun har lett for å angre.

Da får hun litt panikk og hopper ned igjen.

Det er fint å ha angremuligheter.

Blir det for skummelt, kan vi trekke oss.

Det viktigste er at vi klarer å gjøre et forsøk.

 

 

Tuttapus måtte ha tre forsøk i dag.

Men hun ga ikke opp.

Belønningen ventet og den likte hun.

 

 

Det var nydelig når man først fikk lagt seg til rette.

 

 

Tutta bryr seg ikke så mye om utsikten men det gjør hun under pleddet.

Bilene suser forbi og nå lar jeg meg ikke irritere men er takknemlig for at hjula er i gang i landet vårt.

Vi starter å leve igjen.

Men det kjennes som om det er litt frykt rundt meg i dag.

Det merkes nok i magen på mange at barnehagene åpner og at vi prøver igjen å ta tilbake hverdagslivet vårt.

 

 

 

Det er lov å være redd.

Det er ok å anerkjenne det.

Men vi må aldri gi opp for da mister vi så mye.

Nå varte ikke freden for Tutta så lenge denne gangen for det kom noen og forstyrret henne.

Men jeg er sikker på at hun prøver på igjen.

Imens sitter jeg her og koser meg med boken min, hører fuglene har samlet orkesteret sitt til konsert og titusener av hvite kattehår flyr rundt meg.

Det er vår.

I dag

 

 

Der oppe er Romsdalseggen, et av Norges mest populære turmål fot tiden.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg