Av og til må jeg bruke logg av knappen.

Av og til må jeg bruke logg av knappen.

Når man er høysensitiv har man en hjerne som jobber på høygir.

Slik det har vært nå, jobber den også om natten.

I natt våknet jeg med et tema jeg kan bruke til en artikkel.

Jeg skriver jo litt i nettmagasinet til Hverdagsnett,

http://Hverdagsnett.no

Det er et gratis nettmagasin proppfullt med mye spennende lesestoff.

Det kommer ut et nytt 1.desember.

Den artikkelen har jeg levert, nå er det nye ideer som dukker opp.

Eller jeg har egentlig ikke en artikkel, men en mer småhumoristisk småprat.

Slik jeg innimellom har her på bloggen.

Derfor våknet jeg altså i natt, med et nytt tema.

Vel og bra det men så blir jeg liggende der da og “skrive”, inne i hodet.

 

Man blir sliten av et høysensitive hode for det bearbeider tanker og sanseinntrykk konstant.

Jeg har ikke den av-knappen som de fleste rundt meg, (kalles for det meste menn), har.

I tillegg er jeg påvirket av alle energier vi mennesker omgir oss med.

Plutselig blir det som jeg har drukket ei flaske vin og er halvfull.

Jeg som stort sett drikker alkohol bare i ferier, går på en energisnurr.

Så har vi da i tillegg alle tankene.

Kunne jeg bare latt de hvile, men de surrer rundt og rundt som om det er en karusell inni hodet.

Akkurat nå gleder jeg meg til at vennegjengen skal på Eggen restaurant lørdagskvelden.

https://www.romsdalen.no/eggen-restaurant

Og at jeg skal på ferie snart og hva jeg skal lese, osv.

Jeg har det jo slett ikke travelt i det hele tatt, men tankene surrer som en jordveps sverm på vei etter deg hvis du har plaget dem.

De omringer deg og går til angrep.

Heldigvis har jeg bare gode tanker, ingen depressive.

Takk og lov, tenk hvor nedbrytende det må være, å bli bombadert med negativitet.

Og enda har jeg ikke nevnt de som snakker inni hodet mitt.

Mange ulike mennesker, kjente og mindre kjente, som jeg hører stemmen til og ser de også.

Det betyr ikke at jeg hører hva de sier real life, nei slik tankeleser er jeg ikke.

Men det er som om sekvenser spilles av på film inne i hodet.

Legg så til en sang eller to som går og går.

Er det rart man blir gal eller?

Synes du det er rart at jeg som regel ikke har på tv eller radio?

At jeg fortrekker stillheten?

 

Ja, nå er det ikke like ille hele tiden, heldigvis.

Men en avlogging er av og til helt nødvendig.

Særlig når energiene er sterke i tillegg.

Da lukker jeg øynene.

Jeg puster rolig og konsentrerer meg om pusten.

Ofte ser jeg for meg de farger som dukker opp når jeg har fokus på øynene.

Så lar jeg meg sveve bort noen minutter.

5-10 minutter gjør underverker for å roe systemet.

Det har jeg virkelig behov for nå.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ja, noen ganger må jeg bare ha ro og stillhet for å hente meg igjen. Kjenner igjen den med å “skrive” mens man skal sove!!!!
      God tur til restaurantbesøk som kommer. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg