Av og til krever det en ekstra innsats når en får det en ønsker seg

 

 

 

Jeg er jo litt opptatt av loven om tiltrekning.

Jeg synes det er et spennende tema.

Jeg kan jo ikke påstå at det er virkelighet, men hvem vet, alt er jo energi.

Og vi er jo magneter så det er kanskje mulig vi kan tiltrekke oss det vi ønsker.

Men det er ikke så lettvint at du ønsker deg å bli rik eller frisk av alvorlig sykdom.

Noe av det vi skal oppleve og lære av, tror jeg er uungåelig.

Men moro er det å forske på.

Vi sier jo det at noen bestandig er heldig eller uheldig.

Jeg føler meg blant de heldige.

 

Vi i venninnegjengen har det mye moro med dette.

Ei sa til seg selv at hun skulle hatt en varmeovn på jobb og få timer etterpå kom en kollega og sa at han hadde en panelovn, om hun hadde bruk for den?

Jeg bestiller ofte fint vær hvis det er noe jeg skal.

Er jeg på tur bestiller jeg at alt skal gå bra.

De siste årene er det som om alt manifesterer seg raskere.

Kanskje innbildning, men slik føles det.

Men…… ofte kan det følge med en egeninnsats.

Ei venninne sa det her en dag at kanskje hun og datteren kunne kjøpt seg en vaskemaskin sammen, siden de bor i samme hus.

To dager etter streiker vaskemaskinen Hennes og hun må kjøpe ny, sammen med datteren.

 

Selv føler jeg at jeg har hatt litt stillstand i læring en stund.

Men så kom de onlineforelesningene og jeg følte jeg kom inn på sporet igjen.

Her forleden kveld følte jeg plutselig en lettelse i kroppen.

For de som ikke er spirituell, vet jeg det kan høres teit ut, men for de er det meste jeg skriver om teit, så det er helt ok.

Jeg tenkte at her skjer det noe.

 

Og i løpet av neste døgnet skjedde det mye.

En rekke ønsker ble oppfylt som jeg ikke forutså.

Jeg hadde tenkt at jeg skulle hatt en bytur for å investere i litt undertøy.

Det er nemlig ikke så lett å finne i store størrelser.

Men en bytur passet ikke helt inn i planene til meg og gubben nå før ferien.

Plutselig tikker det inn en melding fra ei venninne.

Hun må innom sykehuset, vil jeg være med på bytur.

Hun som skulle være med, meldte avbud.

Ja svarte jeg sporenstreks.

 

 

Jeg fant 3 bh-er, noe som er sensasjonelt.

Det er nemlig sånn at ofte har de ikke igjen de store størrelsene for de får så få av dem.

De får mange S og M og noen L, men større får de kun noen få.

Og det er jo ikke bare jeg som er tykk her i verden så det er nok rift om de.

Bikini er en annen utfordring, der skal både truse og overdel passe,

Det er nesten umulig, men jeg fant 2 nye bikinier, fantastisk.

Og truser da, du verden hvor lenge jeg har letet.

Jeg begynte nesten å få panikk at jeg skulle bli gående truseløs.

Senest for 14 dager siden lette jeg uten å finne noen på KappAhl

De må være høye i livet og med tykke strikker, for når man har stor mage serru, er det ikke så enkelt.

Den store magen har det nemlig moro med å rulle ned sånne tynne strikker.

Men den dagen var trusehimmelen plutselig vidåpen.

Først fant Jeg 3 stk Sloggi, av de som egentlig er utgått og ikke fås inn igjen, og jeg har spurt i en rekke butikker etter de.

Og så hadde de tre av en ny type og tre av en annen og tre i en annen butikk.

Eureka, det var som om en tryllekunstner dro den ene trusen  etter den andre ut av hatten sin.

Og for ikke å forglemme skoene.

Første butikken vi kom til, min venninne skulle se på sko og der stod de sandalene jeg har sagt jeg ønsker meg.

Blå Riekersandaler med strikk slik at de passer selv om beina hovner i varmen.

Jeg tenkte tanken i det jeg hadde på meg beige sandaler i de vi dro, at jeg skulle hatt blå.

Det stod de og glitret, på salg til og med, 400 kr for rieker, det er supert.

 

Et annet ønske jeg har hatt en stund er å få ryddet i kjelleren.

I og med at formen ikke har vært bra på lenge, har ikke det vært å tenke på, selv om det står på to do listen.

Gubben har skiftet tak  på huset og har mye å styre med så han har ikke akkurat stått og hoppet av iver han heller.

Nå snakket vi Igjen, les: jeg, om at det måtte vi prøve å få gjort i sommer.

Det samme sa jeg i fjor sommer og sommeren før der og sommeren før der og ………….

Men så skjønner du, ringer min venninne fra Bergen, hun vi skal besøke.

De er en gjeng som skal gå Romsdalseggen i sommer, om de kunne låne huset?

Å ja, låne huset, 7 personer ja, ja det må jo gå bra.

Da må vi visst rydde kjelleren så de kommer frem til senga.

Og det har vi gjort i dag, vi er nesten ferdig.

Nå gjenstår bare litt rydding slik at det blir beboelig og så skal jeg vaske over gulvene.

Vi får ikke ryddet alt, men så mye at det blir lettere å ta mer siden.

Ja slik kan du få ønsket ditt oppfylt, men må selv gjøre en innsats.

 

Men det nest største ønsket ble oppfylt på veien hjem.

Det hadde vært pressekonferanse og i og med at jeg har en sånn hypermoderne venninne, (jeg henger litt etter når det gjelder dubbedingser), så så hun på klokka si på ferga og fortalte at nå åpner Norge grensene mot Europa.

Det er det nest største ønsket jeg har i år, nemlig å få reise på kurs i England, For det største er allerede oppfylt, tre turer for å besøke barnebarna, både i juli, august og september.

Da er det bare å håpe at skolen åpner til den tid.

Det spørs jo om de får studenter.

De kan sikkert ikke åpne opp for studenter fra hele verden.

Dette er neste tre måneder til, og jeg krysser fingrene og håper at også det ønsket blir oppfylt.

Gran Canaria før jul ser det også lyst ut for.

En gledens dag.

Jeg føler meg superheldig og privilegert

I dag

 

Det er en fin artikkel om emnet her:

https://gudinne.no/loven-om-tiltrekning/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg