Atlatica Seabreeze, Fig tree bay, Kypros, dag 6

I dag var dagen for Nordlige og sørlige Nicosia.

Hovedstaden på Kypros, som er delt mellom Tyrkia og Hellas.

En liten marihøne kom på besøk ved frokosten.

 

Jeg sov så dårlig, var våken hver time for en dorunde.

7.32 stod vi oppe ved hovedveien.

Jeg funderte litt på om denne buen var lagd når restauranten var bygd eller om det er noe gammelt,

 

Dette er 50 m fra hovedinngangen så det er nok for kort til et vannhull under en treningsrunde.

 

Her stod vi en time og ventet på en buss som aldri kom.

Inn i resepsjon, som ringte Tui Sverige og de hadde ikke svar.

Men de ville sjekke det opp og beklaget veldig.

Senere snakket vi med guiden på hotellet og jeg fikk svar.

Jeg hadde fått en hyggelig påminnelse på Mail om tur, men det jeg skulle ha fått var en kansellering, for det var ikke nok påmeldte.

Tui beklaget så mye og det er jo ikke deres feil.

Det er et firma som arrangerer turene for Tui.

 

I det vi tuslet tilbake, var vi litt lettet også.

Det er varmt, veldig varmt.

En åtte timers utflukt kan det være greit å ha tilgode.

……..til et annet år.

Vi fikk tilbud om ny tur, men takket nei.

 

Vi slapper av midt i blomsterprakten.

 

 

 

 

Vi pakker sammen bøker og håndklær og tusler ut til plassen vår.

 

Og her kommer kompisen vår.

 

Og her er en annen kompis som ventet.

 

 

Titt tei, er det noen der?

 

Der var han jo.

 

 

 

Jeg elsker å bade her.

Jeg ligger der og dupper og det er er så godt for kroppen.

Jeg går derfor først og så kommer gubben tuslende etter etter for å dra dyret opp igjen.

Det er nemlig litt sand og stein i det jeg kommer opp og da er en hånd god å finne.

 

 

Nå er det middag.

Nå er vi mett og matt av varme og slapper av med litt live musikk.

I morgen skal jeg garantert ikke opp klokka 6.30.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg