Atlantica Seabreeze, Fig tree bay, Kypros, dag 10

I dag rev vi oss løs fra latskapen og gikk en tur etter frokost.

Ja, jeg kjenner på kroppen at jeg er ikke så lat som jeg tror.

Vanngymnastikk er bra, men nå gikk vi en tur i nabolaget.

Det er hundrevis av hus her, sikkert mesteparten feriehus.

Jeg har en mistanke om at utbyggere kjøper opp gamle hus, bygger nytt, for salg.

 

Buss-skurene har nok sett bedre dager.

Det er store kontraster, slik det ofte er i Hellas.

 

Hadde du turd å sette deg her?

Denne restauranten har nok også sett bedre dager.

Når de store allinclusiv hotellene kommer, stjeler de nok fra de lokale restaurantene.

Men det er utrolig mange hus her da.

De må da vel gå ut og spise.

Nærmere sentrum kanskje?

 

Denne carporten likte jeg.

Men det hadde vært ikke like stor avling i Isfjorden

 

 

Så kom vi til Havanna pizza.

Drømmer eieren om å dra til Cuba kanskje?

 

Her fant jeg en sti mellom leilighetene, som var så fint beplantet.

 

Rettelig koselig og pus mjauet høylytt.

Jeg snakket jo med han og han fortsatte å følge oss mens han mjauet.

Så hørte vi noen rope så vi gikk ut fra at det var best å være stille så pus ble stille også.

 

 

Hadde kanskje ikke vært så dumt med et hus her.

 

Hva barkrakken gjorde her ute, er jeg usikker på.

 

Oj, det var litt av en villa.

 

Her har det muligens vært et hus og de rydder tomt for å bygge nytt?

 

Koselig. Jeg var snar til å knipse før eieren kom, for han var på vei ut.

Gatene er fint beplantet eller nesten ruin.

 

Fortauene var slik. Se hvor du går.

 

 

 

Her er vi ikke kommet helt tilbake til hotellet, men resten av bildene kommer i morgen.

For da må jeg ha en hviledag igjen.

Det er steika hardt å ha ferie, for en sliten kropp.

Men deilig på samme tid.

Takknemlig

 

 

Jeg avslutter kvelden med et glass vann 😊men det blir nok en liten jäger på balkongen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg