Arthur Findlay, svensk uke, dag 2


Første talen i dag var om kraften i tankene våre.

Hvordan vi hele tiden må jobbe med tankene våre.

Ikke bekymre oss for alt,  hvis det ikke hjelper

Ikke ha dårlig samvittighet, for det vi uansett ikke kan påvirke.

Ha kontroll over følelsene våre.

Alle er usikre inni oss, det er slik vi kan utvikle oss.

Går alt på skinner, lærer vi aldri noe nytt.

Vi skal legge puslespill når vi jobber som medium, uten at vi ser det ferdige bildet.

Finne hjørner, rammene og så er man i gang

Ikke ha prestasjonsangst, for det har ingen hensikt.

Vi skal observere, ikke dømme

 


Det er ingen dans på roser å gå denne veien.

Alle er usikre

Vær ikke redd, for hvert nei er utviklende

Gjøre sitt beste og det er bra nok.

Vi møtes så i grupper og jeg merker at å forstå svensk krever like mye konsentrasjon som å forstå engelsk.

 

 

Jeg må passe på å hvile godt mellom øktene.

I første øvelse skulle vi lese hverandre ved hjelp av farger.

Hun som jobbet med meg var veldig flink og leste meg godt.

 

 

Den andre øvelsen skulle vi bruke et dyr.

Et dyr viser seg for oss og via dyrets egenskaper, kan vi fortelle hvordan personen.

Vi skulle ikke si hvilket dyr vi jobber med.

Etter øvelsen skal vi gjette hvilket dyr det var men det tror ingen fikk til.

Hun som jobbet med meg fikk to dyr men jeg husker ikke det første, men det andre var et insekt, nemlig mauren, som iherdig jobber på.

Og hun så at jeg satt og leste, det var jo treff.

Også hun beskrev meg godt.

 


Neste øvelse var å lese hverandre ved hjelp av kort.

Denne gangen sa jeg bare de ordene som kom uten å fokusere eller tolke.

Jeg gidder ikke ha fokus på å være nervøs i dag.

Håper bare at det kan fortsette, for det er jaggu slitsomt nok.

Vi gjesper og gjesper alle som en.

Og springer etter klokka. Pausene forsvinner før de begynner nesten.

 

 

Mia viste oss en øvelse der vi kunne leke med ordene.

Vi skulle tegne en klokke først, vi får et navn og skal skrive et ord ved hvert tall.

Så skal vi drodle med ordene, leke oss og se hva som kommer opp.

 


Jeg sa mye feil og det var fint å erfare at det var ok at ikke alt var riktig.

Andre øvelsen, skulle vi få et nå navn av den vi jobbet sammen med.

Så skulle vi skrive et ord for hver bokstav og så leke med bokstavene for å se hvor mye vi fant ut.

Først et navn på en levende og så på en som har gått bort.

Dette var en ny øvelse for meg og en morsom måte å øve på å assosiere over det som kommer.

Bildene er litt forvirrende for jeg har klipt bort navnene på toppen for at de skal være anonym.

 

 

Se på hun som alltid finner seg en god stol.

Jeg får jo makk rævva og blir så sliten av å sitte på de stolene uten armlene.

Man må ordne seg så godt man kan.

 

 

Creme brule var godt.

Nå er vi klar for devine service som spiritualistkirken kaller sin gudstjeneste.

 


Dette er baren men dit skal jeg ikke i kveld.

 

Men i går kveld ble det en cider.

Den er god denne cideren med jordbær og lime fra Kopparberg.

Takk for i dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg