Arthur Findlay 2023, dag 5

 

 

 

 

Ja, da er denne dagen snart til endes.

Nå går dagene så raskt at timene bare suser avgårde.

 

 

I dag var det Mathew sin tur å holde tale og han var veldig inspirerende.

På en humoristisk måte forteller han om transe og mediumskap

 

 

Han forteller at det er en verden i endring.

Nye media tas i bruk til formidling, som zoom.

Og det de fortalte til elevene for noen år siden, sier de at der tok de feil.

Og slik vil det fortsette å være,  for vi forstår mer og mer og ikke bare vi, men den spirituelle verden er i endring.

 

 

Han sier også slik også jeg er overbevist om, at alle kan utvikle disse evnene.

Og at det i dagens samfunn blir flere og flere som åpner mer opp.

 

 

Gartnerne er i full gang med å forberede vinteren her.

 

I gruppene øvde vi på å tale to og to.

Etter lunsj var det min tur å tale til alle.

Det var litt snålt for jeg “visste” egentlig tema på forhånd.

Men på vei ned til forelesning kom en innskytelse at jeg skulle lese fra Anne Maries bok.

Hun skulle sette på en sang, sa hun og det var melodien fra Annie, Tomorrow.

Teksten var om å gi slipp på frykt.

Talen ble derfor om å gi slipp på frykt og ikke vente på morgendagen med å begynne.

 

 

I tillegg var det om at vi elsker våre barn, kanskje litt ekstra de med spesielle behov.

At vi fortsetter å elske dem når de er voksne.

At bi på samme måte, omfavner de vi møter med godhet og omsorg, også de som er annerledes enn oss selv.

For vi vil ikke at alle mennesker skal være like.

Og at vi husker at vi viser litt ekstra omtanke når vi møter de som kanskje har behov for at vi er litt ekstra tålmodig med dem.

På slike kurs møter vi jo mennesker fra ulike land og vi er forskjellige personligheter og har kanskje ulike tilstander i kroppen.

 

Etter lunsj fortsatte vi med tale i gruppene.

Flere og flere greier nå å få det til.

 

 

Siden Mathew var så inspirerende, valgte jeg hans workshop i ettermiddag.

Da skulle vi først tale to og to og jeg fikk en nydelig personlig tale, fra ei ung jente.

Den traff meg midt i hjertet så Mathew måtte komme med lommetørkle.

Den ga meg svar på ting jeg lurte på, den ga meg håp og den viste at noen ser hva jeg prøver å gjøre i livet mitt.

Jeg klarte også å gi henne en personlig tale, som grep henne.

Det er så nydelig når dette skjer.

Vi kjenner jo ikke hverandre og likevel kommer ordene og treffer så personlig.

 

Etterpå plukket han ut tre personer som måtte sitte foran de andre.

Jeg var en av de,

Så skulle vi tale etter tur, når han tok på oss.

Så gikk han videre til neste og når han kom tilbake, skulle vi fortsette der vi slapp.

Mens vi var i dyp transe.

Heldigvis gikk det fint og var en ny og morsom erfaring.

Nå er det mediumdemonstrasjon og jeg takker for denne dagen.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg