Åpner adventskalender i frustrasjon

 

De som er venn med meg på facebook, noe jeg forresten prøver å forhindre at man blir.

Ja, det er ikke så brutalt som det høres ut da men jeg sjekker ut hvorfor jeg får venneforespørsel, hvis dette er fra en jeg ikke kjenner.

Mange søker vennskap av årsaker jeg ikke liker.

Noen er fake, noen vil spamme deg og noen vil selge deg noe.

Det liker jeg ikke.

Hvis noen skal bli venn med meg, må det være fordi de ønsker mitt vennskap på grunn av den personen jeg er, ikke hva de kan bruke meg til.

Jeg blir rasende sint når noen legger meg til for så å sende meg tilbud om å bli nettverkselger eller trøkker et produkt i trynet på meg.

Min facebookrprofil er min hjemmebane, der skal ikke noen trappe inn uten at jeg sier velkommen.

Jeg spør derfor alle hvorfor de ønsker vennskap hvis det ikke er helt innlysende for meg.

De som bare vil bli venn med meg fordi jeg er så “søt” eller “interessant”, noe jeg ikke tror på i det hele tatt og ikke godtar forklaringen, blir sendt over til Lillasjel og kan følge meg der.

Ja, jeg er litt streng og kanskje blir jeg strengere.

Men de som da slipper igjen min strenge vennegrense vil oppdage at jeg tyter mye om delinger som skaper spam og virus.

 

Alle innlegg som er tydelig merket med kopier, lim inn, ….ikke del, de er svært mistenkelige.

Det står nemlig dette av en årsak.

Dette er delt fra Datahjelperne

https://www.datahjelperne.no/kopier-lim-del-gjor-nordmenn-mal-svindel/

Alle som skriver kopier og lim inn(ikke del) skjuler den opprinnelige meldingen. Denne meldingen stammer som regel fra utlandet. De som har plantet denne meldingen kan lett søke opp på facebook hvem som deler den.

  • Når du deler denne meldingen så viser du at du aldri sjekker kilder på facebook eller internet.
  • Du tror alt vennene dine deler
  • Den deles ofte offentlig på facebook profilen.
  • Svindlere kan søke ut hvem som har postet meldingen de har plantet. Dermed kan de lete etter lette offer og lage lister.
  • Kjedemeldingene har aldri noen kilder som bekrefter saken. Siden du har fjernet kilden du fant det på facebook.
  • Du lager store mengder spam på  som ofte aldri vil hjelpe noen. Skaper kun irritasjon.

 

Jeg tyter derfor om og om igjen, at gjør ikke dette.

Så har du nametests, alle disse morsomme testene som er bare sprøyt.

Har du lest retningslinjene du godkjenner  der?

Der selger de alt du har av informasjon på siden din, gjerne mail og telefon, vennelister, osv.

Ikke bare selger du deg selv og kom ikke og klag over reklame i ettertid, men du selger også dine venner.

Bli derfor ikke forundret når det hagler inne med mail med diverse du helst ikke vil ha.

 

Så har du alle konkurransene

Hvor klok er du?  Hvor mange sauer eller mennesker eller hvilket tall osv

Bommer du, hva skjer da?

Jo da får du en ferdigskrevet melding………på engelsk

Hvor tilfeldig tror du det er?

Der gjemmer det seg også mye vi ikke vil ha.

 

Og nå har jula begynt og det hagler inn med klemmer og nisser og gud bedre

Og gjerne med arabisk undertekst

Ringer det ikke små bjeller da heller?

Det er meldinger som skal deles for å skape trøbbel

I neste omgang spyr du ut videoer til alle dine venner, med dette er en video av meg.

Du aner ikke om det en gang før du plutselig begynner å få reaksjoner.

Og åpner du noen av andres flotte “videoer”, ja da sitter du i suppa selv.

 

Så har du alle adventskalendere som florerer.

Jeg oppdaget de første årene de kom, at plutselig begynte jeg å få dusinvis av mailer fra ulike firmaer jeg aldri hadde hørt om.

Nemlig

Adventskalenderne butikkene bruker har de kjøpt hos produsenter som lager de for reklame.

Når du godkjenner, ja da godkjenner du også at de selger deg med hud og hår.

Skal tro hvor mange som har oppdaget at antallet spammailer plutselig økte her nettopp.

Det betyr at emailadressen er fanget opp et sted og blir brukt.

Husk da å rapportere de som spam og blokker avsender.

Da vil maskinen din “gjenkjenne” de etterhvert så de stopper opp igjen.

 

Ja, slik går nå dagene.

Man må være årvåken på facebook og messenger.

Del ikke noe du kan være sikker på er riktig.

Hvis en tekst er fin, skriv den av, istedetfor å kopiere den.

Send en håndskrevet hilsen du selv har skrevet, til dine venner.

Bruk ikke de som er lagd for å skape trøbbel.

Sett det du ønsker å si på din egen side, ikke føl du skal trøkke det på alle dine venner.

Hvis du er imot vindkraft, vaksiner, medisiner, humbug, whatever, send det ikke meldingsform.

Bruk siden din og post der det du ønsker.

 

Men da har jeg kjeftet nok i dag og jeg inviterer alle til Lillasjels virusfrie adventskalender

http://www.facebook.com/Lillasjel

Hver dag vil jeg legge ut et julebilde.

Der vil jeg trekke ut en premie fra mitt sortiment.

Jeg vil ha minireadinger, Lillasjelord, fjernhealinger.

Premiene vil ikke deles ut, før etter nytt år, men trekning vil bli foretatt og vinnere skrevet til …….i melding.

Så følg med på Lillasjel og meld deg på hver dag for å være med i trekningen.

Da får du også lest dagens blogg og den er jo viktig, er den ikke?

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg