Andebryst med ovnsbakte grønnsaker.


På menyen i dag, stod det andebryst.

Grønnsakkasse nummer 5

Jeg fikk polkabeter i kassa onsdag. Jeg hadde også 2 skrukkete rødbeter og en kålrotbit, som hadde ligget i kjøleskapet siden før vi dro på ferie.

 

Se på det nydelige hjertet.

 

Grønnsaker klare for ovnsbading,  I tillegg til beter og kålrotbiten, 2 champignon, 1 rød løk, litt grønnkål, litt beteblader og 1 paprika. Litt olivenolje, salt og pepper. 180 grader, ca 40 min.

Du bruker det du liker.

Klar ferdig gå, inn i ovnen.

 

Jeg stekte først andebrystene(halv pris, utgått dato), med den rutete svoren ned, i tørr panne. Da vik fettet smeltes av. Man trenger derfor ikke noe annet fett. Når svoren er sprø og fin, snur jeg de litt, til jeg tror de er rosa inni. Så tar jeg de av så de får hvile.

Nå er det andefett i panna og jeg steker potetene i det. Salt og pepper ja, både på kjøtt og poteter. Potetene fikk også litt Kitchn potetkrydder.

Perfekt and.

 

Det var god søndagsmiddag. Nå venter jeg på neste kasse på onsdag. Jeg har igjen spinat, 2 beter, 2 små vårløk, beteblader, hvitløk. Hmmmm, tenke tenke.
Hva skal vi ha i morgen?
Pasta tror jeg, med spinatsaus og ett eller annet. Ja pasta med god saus, har jeg lyst på.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg