Aldri om vi blir dement, håper ihvertfall at vi ikke blir det.


For sin herres føtter.

Ja, hun ligger aldri foran meg.

Det kom et forslag om at jeg kunne ligge der også, men jeg står over.

Dessuten lurer jeg på om hun ikke sover, men er svimeslått av tåfislukt.

Du skal ikke se bort fra det.

 

I dag har det vært “være sosial dag”.

Avtalte å møte venner på kafé.

Vi snakket om hvor viktig det er å være sosial.

En av tiltakene for å unngå demens, sies det.

Vi oppdaget ihvertfall hvor lett det er å misforstå hverandre.

Det er nemlig ikke bestandig internett oppdaterer seg og misforståelser oppstår.

Og så må jeg nok også skylde litt på egen uoppmerksomhet.

Men møttes gjorde vi og det var så koselig at vi bestemte oss for at dette må vi gjenta.

På vei hjem, bestemte vi oss for å stikke innom familiemedlemmer og der ble det enda mer kaffe.

Jeg var litt stolt, for en liten engstelig firbeint, turde å legge seg ved siden av meg, i sofaen.

Det var visst en sjeldenhet, så det gjorde meg glad.

Kanskje den ville ha healing ❤️.

Ikke sitt hjemme og klag over at ingen besøker hverandre.

Vær den som tar første steget.

Det er ikke farlig å ta det andre eller tredje eller fjerde heller.

 

Jeg var innom kitchn og hentet en olje sprayflaske.

Jeg kjøpte ei i romjula, men den virket ikke,  så jeg fikk en annen type.

Ofte skal man spraye olje, før man steker i airfryer, så en slik måtte jeg ha.

 

 

Og bakepapir.

De er styggelig dyre, men de er så praktiske.

Man sparer oppvask.

Jeg kjøpte når det var 20% og likevel betalte jeg nesten kr 180,- for 50 stk.

Jeg håper de blir billigere etterhvert når de blir mer populære og i salg i andre butikker også.

 

 

Jeg har ikke handlet mat på to uker.

Nå er grønnsaksskuffen full igjen.

Jeg glemte hermetisk tomat og vårløk, så det oppdraget fikk gubben når han var ute og kjørte nå.

 

Da blir det snart Stromboli lagd her for første gang.

Og så må jeg lese ut denne, før det blir tv-kveld.

Du verden hvor godt vi har det.

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg