Aldri i verden om jeg vil

 

 

Det blåser og er surt og kaldt og ufyselig i dag.

Da må jeg bare prøve å innrette meg etter det.

Etter matlagingen på lørdag, som gikk helt fint, ja, da kom coronahosten enda en gang tilbake.

Ikke vil den gi seg heller ser det ut til, men hører det er vanlig for mange, så da får jeg smøre meg med tålmodighet.

Det er ikke mangel på mat ihvertfall.

Eggerøre og fenalår fra gårsdagens frokost, broccolisalat fra lørdag.

Forbereder Tapas

Gode venner forlenger smilet

Middag blir det scampi og focaccia

 

 

Det er finaleuke i MasterChef Australia, mitt favorittprogram.

Denne desserten skulle de lage i dag. De røde pinnene er sjokolade. Der er sorbet og fromage og litt av hvert. Fantastisk.

Boken i dag er Hjort og Rosenfeldt, Som man ser, nyeste i Sebastian Bergmann- serien. Dette er sjuende boken. Serien har solgt 5 millioner eksemplarer på verdensbasis. Leseeksemplar fra Aschehoug.

Noe mer har ikke jeg planlagt i dag jeg. Men Tutta er ikke fornøyd.

Først mjauer hun og skal inn.

 

Så kommer hun i døra, ser på meg og snur og går ut igjen.

 

 

 

Der setter hun seg foran stolen min og mener visst at jeg skal komme ut.

Det er da jeg sier: Aldri i verden om jeg skal sitte ute nå, Tutta.

 

 

Vel, da ble vi visst to.

Se på det blikket. Hun vet så inderlig godt at hun ikke har lov til å ligge i sofaen.

Sammen får vi prøve å skape dagen god.

I dag

 

ps. Kanskje jeg snart skal legge ut reiseplanen for 2022. Noe holder meg tilbake. Kanskje har alle kanselleringer satt seg i kroppen så man blir usikker. Hmmm.

4 kommentarer
    1. Det blåser og er surt her også, men inne på balkongen er det godt og varmt. Vinja (pusen min) har flyttet ut og ligger rett ut i favorittstolen sin, og kommer bare inn for å spise litt i blant. Kjenner godt til det med at det mjaues for å komme inn og ut, for så å gå ut igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg