Airfryer-burritos var fantastisk

 

Jeg fortsetter testing av airfryeren min.

I går lagde vi snitzel og pommes frites.

Snitzelen, Nordfjord sin med ost ble god, mens pommes frites synes jeg var litt varierende.

Jeg la inn schnitzelen 10 min før pommes frites var ferdig.

Jeg skal prøve neste gang å heller steke pommes frites litt etter å ha tatt ut snitzelen.

Burritosen derimot var fantastisk.

Jeg har brukt å steke fyllet først, men det gjorde jeg ikke nå.

Første gang jeg sjekket, var ikke kjøttet stekt, så den fikk noen minutter til.

Kanskje hadde det vært lurt å stikke noen hull med en gaffel før steking.

Det skal jeg teste neste gang.

Men så enkelt når det var bare meg som skulle ha mat.

Jeg lagde to, men det var nok med en.

Den andre varmet jeg opp igjen 5 min, senere på kvelden.

Burritos i Micro blir jo bløt og i stekeovn, tar det jo mye lenger tid.

5 min og den var varm og sprø og uten oppvask når jeg brukte bakepapir.

Og burritosen var ferdig til å stekes, men ovnen forbarmet 5 min.

Dette var suksess ja.

 

Jeg brukte den italienske salaten jeg lagde tidligere i uken.

Jeg tryller med et par gulrøtter og en bit kål.

 

 

Biffbiter fra da vi hadde raclette i påsken.

Paprika og rødløk.

 

 

Var egentlig nok kjøtt til 4 burritos, men jeg fylte de inn i to lomper.

Brettet de sammen og la en skive ost på hver.

Danas urtesalt på toppen.

http://Www.Danas.no

Lompene var litt harde så jeg brettet så godt jeg kunne.

Det er jo gjenbrukslomper fra fryseren men når de blir stekt, blir de knallgod.

Stekte ca 12-15 min før kjøttet var stekt.

Har du stekt kjøtt, er det sikkert nok med 8-10 min.

 

Lomper er jo så fantastisk med at de kan fylles med så mye forskjellig.

Rester av Kjøtt, fisk, grønnsaker, pålegg, hva som helst.

Du kan smøre de med rester av dip, sauser, rømme, kun fantasien kan stoppe deg.

Ypperlig for bruk av rester.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg