Når sår vi bærer, blir til sinne som må ut

Denne bloggen er dedikert til en facebookvenn av meg

Hun var lei seg fordi hun hadde så mye sinne inni seg

Vi kjenner ikke hverandre real life, men i den åndelige verden er vi alle ett som dråper i et vann

 

Det snakkes og snakkes så mye om at vi må endre oss

Å endre seg selv er vanskelig

Det synes vi vel alle

 

Vi vil heller endre andre

Det er faktisk umulig

Vi kan ikke endre andre, de må endre seg selv

Da er vi like langt

 

Mange i dag sliter med den de er

Vi føler vi er ikke gode nok

Dette setter seg som sår i kroppen vår

Sårhet

 

Sårhet fordi vi ikke føler oss gode nok

Hva hvis vi legger den sårheten vi har bygd opp, sammen med traumer og vonde erfaringer vi har hatt

Hva får vi da

 

Jo, merkelig nok kommer ofte den sårheten ut som sinne

Vi er sinte

Vi er sinte på ektefelle, familie, kollegaer, venner , ja hele verden

Alle er i grunnen teite

Vi kjenner vi koker innvendig

Det er et raseri inni en som bare presser seg ut

Uten kontroll

Vi hører bare oss selv kjefter i bakgrunnen

Sint, sint ,sint

 

Det er vondt å være sint

Det skader kroppen vår

Det gjør oss syke

Sinnet gjør oss enda sintere

Sårheten i oss vokser seg enda større

Vi blir enda sintere

Det er vondt,vondt,vondt

 

Hva gjør vi

Vi får ikke endret alle rundt oss

Vi må gjøre noe selv

Vi må oppdage at sinnet er ikke den jeg er

Jeg er ikke skapt sint

Jeg er skapt av kjærlighet

Jeg er skapt til et liv i glede og harmoni og fullkommenhet

 

Det er sårheten som kommer ut som sinne

Det er opplevelsene mine som kommer ut som sinne

Livet har vært for tøft for meg til tider

Som en ventil kommer det vonde ut

Det kommer ut som sinne

Sinne er et rop om hjelp

Men det er ikke meg

 

Vi må inn i hjertet vårt

Vi må finne hvem vi er inni i dypet av sjelen vår

Hvem er vi bakenfor sinnet

Hvem er jeg egentlig

Våg å se hva som er godt ved deg

Se dine sterke sider

Gi de gode sidene fokus

Se hva du gjør bra

Hva er det ved meg som andre liker

Hva er det ved meg jeg liker selv

Lag en liste med gode egenskaper

Heng dem opp så du ser dem hver dag

Les dem høyt til deg selv

Tillat deg å tro på dem

Tro at inni deg er det en skinnende diamant

 

Kanskje vi må få noen til å hjelpe oss å lete

Tankefeltterapi, EFT, psykolog, healing, lege

Det kan være kjemiske ubalanser i kroppen

Det kan være for stort å klare alene

Men vi må ikke gjøre alt alene

Vi kan be om hjelp

 

Men den aller viktigste jobben kan en gjøre selv

Det er å bli glad i seg selv

Det er bare en av deg i hele verden

Det er nødt til å bety at du er verdifull

Se rosen bak tornene

Vakker og fullkommen

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg