Jeg har en frihet igjen

Dette er ord tatt ned fra den andre siden, ønsker du dette, ta kontakt på Lillasjel på facebook

eller sms 99467178

 

Jeg var så sliten på slutten

Det var som å være ute på et åpent hav i full storm og vite at du aldri ville komme på land igjen

Det var nesten ikke til å holde ut

Derfor var det godt å få slippe taket

Jeg vet jo at dere så inderlig ville hatt meg der lenger

Men det ville ikke blitt noe lettere uansett, når dagen først kom

Jeg hadde ikke noe mer å gi

Nå er det som om jeg har fått av meg tunge lenker

Jeg har en frihet igjen

Ingen smerter, ikke noe som er vondt

Men selvfølgelig skulle jeg jo ønsket at alt var annerledes

Men på en måte er det nok lettere for meg enn det er for dere

Alt føles annerledes her jeg er nå

Det finnes ingen sorg slik dere opplever det, bare kjærlighet

Men jeg ser at dere lider og skulle gjerne ha vært der og hjulpet dere

Det er dere selv, dere må ha fokus på nå, ikke meg

Sakte men sikkert,  vil sorgen bli mildere og dere vil sitte igjen med de gode minnene

Og jeg er ikke borte, jeg er der fortsatt

Det er bare den syke kroppen min som har gitt opp, ikke jeg

 

Så snart dere tenker på meg, er jeg der

Når dere drar ut på tur, er jeg der

Når dere skal plukke bær, er jeg der

Uansett utflukt eller selskap vi brukte å være sammen, så er jeg der

Du kjenner godt når jeg er nær deg

Enda er alt nytt for meg også, så jeg føler jeg fyker rundt litt spinnvill

Jeg er litt propell slik jeg brukte å være når jeg var frisk

Høyt og lavt og skratter og prater og er litt tullerusk på en morsom måte

Jeg er akkurat den samme som jeg var, bare uten kropp

Spør du meg om noe, så hører du inni deg at jeg svarer

Lyspærer blinker, da vinker jeg til deg

Når du samler flokken, ja da forteller jeg deg hva du skal stelle i stand

Jeg minner deg på hva hver enkelt liker og ikke liker

Og du hører jeg sier det, inni deg

Ja da, svarer du, jeg hører deg, jeg skal gjøre det eller jeg skal huske det

Jeg er mye rundt dere alle men slik jeg forstår det vil jeg bli roligere

Det er en lærefase for meg slik det er for dere

 

Det er viktig for meg at dere smått om senn går videre

Ikke grav dere ned i sorgen, men husk de gode minnene

Lag gjerne en minnebok med bilder og tekst som kan gå i arv

Der kan dere skrive alt det kjekke vi gjorde sammen, turene i skog og mark

Den gamle ryggsekken jeg ikke ville kaste

Ta bilde av den også og turmaten vi brukte å ha med

Jeg likte meg godt ute i naturen, det betydde mye for meg

La hver og en få gå videre når de er klar for det

Ikke la de tviholde på tradisjoner fordi jeg gjorde det

Lær de å skape seg nye som passer dem

De skal ikke gjøre alt på samme måte som meg, for å hedre meg

Jeg gleder meg over det de gjør uansett

De skal gå videre i livet, finne fotfestet på nytt og skape sitt eget liv

Ingen kjenner morgendagen og dere må leve når dere er der, gripe dagen, heter det visst på fint

Jeg har nå aldri vært opptatt av fine ord og vendinger

Det jordnære er meg, ikke fjas og tull og falske fasader

Slik ønsker jeg at de som kommer etter meg også skal ha det

De skal lære seg å gjøre det beste ut av det de har og glede seg over det

Tving derfor ikke barna til å sørge. når de heller kan glede seg over noe

Sorgen er der likevel, men det viktigste er at de lever dagen sin fullt ut

 

Husk også at livet skal gå videre

Det kan komme nye mennesker å bli glad i, deres vei

Jeg vil være der hver gang dere ønsker det

Men det er også slik at jeg vil ikke være påtrengende

Det er viktig for meg

Dere skal ikke føle at jeg henger over skuldrene ders og følger med på alt ubedt

Kanskje tenker dere nå at dere ønsker det, men det vil endres med årene

Jeg vil være et kjært minne i hjertet deres

Jeg skal prøve å vise at jeg er der, legge ut roser på veien deres

Når du ser rosa roser foran deg, ja da er det en hilsen fra meg

Ja, nå skal ikke du stresse med det, bare ta det som det kommer

Du er jo sånn du alltid skal stresse når noe skal gjøres, mens jeg sa, det blir bra uansett, ro deg ned

Det må jo snart være tomt på det tårelageret ditt nå

Tillat deg å smile litt også innimellom så du gjør dagen din lettere

Hvis det er noe etter meg, dere ikke ønsker å ta vare på, så kast det

Ikke gjem på alt fordi dere føler dere må

Det er bare ting, og ting har aldri opptatt meg så mye uansett

Akkurat nå har jeg sagt det jeg ønsker

Jeg er så inderlig glad i alle sammen og jeg sender stor kjærlighet til dere

Jeg er som en liten kjærlighetsbie som summer rundt dere

Jeg tørker tårer og stryker kinn og klapper hår og er der så lenge dere vil ha meg der

Takk forresten for alt du gjør og måten du stiller opp på, men husk å ikke slite ut deg selv, for det kommer det ikke noe godt utav

Unn deg selv å ta vare på deg selv så du holder deg sterk og frisk

Vi snakkes når du måtte ønske det

Du kan bruke ordene selv

Sett deg ned og snakk med meg og skriv ned ordene jeg sier, for du hører de inni deg

Stor kjærlighet fra meg til dere alle sammen 

Til evig tid

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg