Du og jeg, til evig tid, du og jeg

Dette er ord fra noen fra den andre siden,  tatt ned på bestilling. Ønsker du å få dine ord fra noen, ta kontakt på Lillasjel på facebook.

http://www.facebook.com/Lillasjel

 

Damen sier jeg må være tydelig med ordene.

Så tydelig at hun hører dem.

Men jeg har aldri vært så opptatt av mange ord

Jeg sa det som måtte sies og det fikk være nok

Jeg var ikke den som ropte høyest eller prøvde å stikke meg frem

Jeg var fornøyd med å dytte dere frem og så var jeg litt i bakgrunnen selv

Det var slik jeg ønsket det

Det er de unge som skal opp og frem

Det er de som må få vise det de duger til

Kan nok være at jeg innerst inne var litt misunnelig på dere

Alle mulighetene dere har, som vi ikke hadde, når vi vokste opp

 

Han nikker nå far, din oldefar

Han er nemlig også her

Det er han som var ivrigst i det å si noe denne gangen

Han ville også fortelle at han er her rundt dere og passer på

Har du sett noen kvister på veien der du går

Han elsker å legge frem kvister på veien der det ellers ikke er noe

Gjerne i sølepytter så du nesten snubler i dem

Han liker å være en skøyer

Han sier du får frem lekenheten i han for du liker også å tøyse

Han vil også fortelle deg at du har så mange som er glad i deg

Noen ganger føler du deg litt alene, litt annerledes sier han

Det er da du skal tenke at det er de andre som er annerledes

Du er helt som du skal være, lille solskinn

Vær ikke lei deg for den du er

Husker du ikke at jeg sa det til deg

Jeg sa husk du må bestandig være den du er inni deg

Ikke prøve å være noe annet

De du ser opp til, de er ikke noe bedre enn deg på noe vis

Vær ekte, vær deg selv, det lønner seg bestandig i lengden

Du vet selv hvor mye du hater de som lyver, ikke sant

Det beste er å være ekte, være seg selv

 

Vi var fortrolige du og jeg

Vi snakket om så mangt når det var bare oss to

Vi hadde også våre små hemmeligheter som ikke de andre visste om

Så så vi på hverandre og lo og visste hva den andre mente

Vi er egentlig ganske like du og jeg

Begge er litt stillfarne av oss, liker oss litt i bakgrunnen

Det er ikke noe galt i det

 

Jeg er der fortsatt når du tenker på meg

Kan du ikke bare late som du ser meg

Og så kan vi snakke slik vi brukte

Det kan jo være vår egen lille hemmelighet det også

Du gjør det allerede innimellom, men så blir du i tvil

Det hender seg at noe blir flyttet på. på rommet ditt

Jeg gjør det av og til får å få din oppmerksomhet

Jeg hjelper deg også med leksene

Har du ikke tenkt over at når det er noe du grubler på, så plutselig kommer svaret til deg

Da er jeg der og hvisker i øret ditt

Ja, det jeg kan ihvertfall, det er så mye nytt i dag som jeg ikke forstår meg på

 

Du er så klok, det er så mye du forstår

Noen ganger føler du at dine venner er så barnslige

De skjønner liksom ikke alvoret i ting og i det de gjør

Du skal vite at du har mange rundt deg som tenker som deg, men du ser dem ikke

De tror også at de er så annerledes

Se deg litt om i venneflokken, det kan være at det er noen der du enda ikke har lagt skikkelig merke til,

som har de samme tankene som deg

Du vil også møte flere etterhvert som du kommer i nye miljøer

Følg stemmen i hjertet ditt, det er viktig

Ikke la noen tråkke på deg

Det kan være at jeg lugger deg bittelitt hvis jeg ser at du lar noen tråkke på deg

Det gjør jeg så du skal være oppmerksom på at du må stå opp for deg selv

Du har litt lett for å trekke deg litt i skyggen når noe er ubehagelig for deg

Bestem deg for å vokse deg sterk som deg selv

Ikke bry deg så hardt med det de andre sier og gjør

Neste gang blyanten din igjen faller på gulvet, så tenk på meg

Send meg et smil for det varmer hjertet mitt

Vi har nesten det samme smilet også, du og jeg

Og vi smiler av de samme tingene

Jeg er bare hos deg når du ønsker det

Du skal ikke være redd for at jeg er der når du ønsker å være alene

Det er ikke alt du vil ha med meg på og det respekterer jeg

Din oldefar sier han vil ikke slippe deg av syne, men han ler når han sier det

Alle respekterer alenetid, slik må det være

Takk for nå, lille venn

Du og jeg, til evig tid, du og jeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg