Noen ganger er det store overtalelser som skal til

 

Alle dere som følger bloggen min, har nok ikke unngått å høre hvor dårlig jeg liker husarbeid.

Dere vet nok også hvor kry jeg er fordi jeg har vasket 27 skuffer og 11 skap på kjøkkenet.

Som vanlig, ble jeg litt for ivrig og ville bli ferdig.

Noe som igjen straffet seg med betennelseslignende tilstander i kroppen.

Jeg kaller det slimhinner går bananas.

Jeg mister krefter og må hvile.

Noen henter seg lett inn igjen når de er sliten.

Min kropp trenger tid. 

Jeg vet st mange av mine lesere vet hva jeg snakker om.

De har følt det på kroppen selv.

 

Nå har jeg slappet av to uker og begynner å komme meg igjen.

Da starter jobben på nytt med å lokke og lure hjernen til å komme i rett modus.

Jeg skal jo vaske ned kjøkkenet, så nå stod taket for tur.

Jeg er en mester når det gjelder unnskyldninger.

Mandag fikk jeg massasje av ryggen.

Det var deilig og da må jeg jo hvile resten av den dagen.

I går husker jeg slett ikke hvilke unnskyldninger jeg brukte, Lillasjel, kanskje.

Det er koseligere å jobbe med Lillasjel enn å vaske og de som har bestilt ord, venter jo på de.

Healingbesøk hadde jeg i går ja, det er gyldig grunn til unnasluntring av husarbeid.

Og så har lille snuppeduppen kommet til bestemor etter skolen denne uken.

Se der ja, da har jeg jo gyldige grunner til at taket må vente 

 

 Bare en blogger tar bilde av vaskebøtta si 

 

 

Men i går kveld bestemte jeg meg at onsdag skal taket vaskes

Men tro nå ikke at det er så lett.

Det er først ingefærte og iPad, så frokost.

Jeg nyter å kunne våkne sakte til liv om formiddagen.

Da fungerer jeg bedre utover dagen.

Men så fikk jeg et anfall.

Før du får kaffen din Mariann, skal du ha begynt på takvasken.

Ok, bøtte, mopp, vann, klar, ferdig, gå.

Ihvertfall ei rekke, wow ferdig halve, orker jeg resten, ja vil bli ferdig.

Simsalabim kjøkkentak  ferdig vasket.

Og siden jeg nå har vann klart, skal jeg ta ihvertfall gangen etter kaffen.

Belønningen ?

Ja den var at plutselig midt i uværet, skinner solen inn til meg.

Jeg tar med meg kaffe og iPad og pledd ut og skriver blogg.

Det var deilig, mange dager siden nå.

En herlig dag

Her sitter jeg til jeg fryser inn igjen 

I dag

 

PS. Tak gang, vindfang og bad ferdig og jeg er glad 🙂 

4 kommentarer
    1. Du har vært flink! Sånne unnskyldninger kjenner jeg godt til.., Det som tar lengst tid er faktisk å finne frem vaskebøtten og bestemme seg for at det skal vaskes…, Når man først eg i gang er det ikke så ille som man tenkte.., 🙂

    2. Jeg har prøvd men har ikke fått tak i noen og siden jeg er litt gjerrig og hjemme hele dagen så tenkte jeg å prøve selv. Jeg er redd for å bli lat 🙂 Men utover ettermiddagen begynte jeg å fryse igjen og verker i kroppen, men det er så innmari frustrerende å kunne gjøre så lite da vettu 🙂 frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg