Jeg er glad du har et annet liv enn det jeg hadde.

 

Dette er ord tatt ned fra en som har gått bort. Ønsker du å få skrevet Lillasjelord fra en som har gått bort, ta kontakt på Lillasjel,her

Du velger selv om de skal postes anonymt i bloggen.

 

Jeg er glad du har et annet liv enn det jeg hadde.

Det var strevsomt til tider.

Det var som den ene utfordringen kom før den forrige var over.

Det var hardt når det stod på som verst.

Man følte seg alene på et vis, selv om man hadde sine kjære rundt seg.

Det var ikke så enkelt å forklare noen hvordan det kjentes på kroppen.

Det er vel kun de som har vært der selv, som vet.

Slik er det vel bare.

Jeg klandrer ingen for at de ikke så hva som skjedde med meg.

Ingen hadde forutsetning for å vite det.

Alle gjorde sitt beste for meg og mer kunne de ikke gjøre.

 

Men jeg ser også at ditt liv har andre utfordringer.

Gjerne skulle jeg vært der og hjulpet deg, men det har kanskje vært sånn med meg også, at jeg ikke ville hatt forutsetning for å forstå.

Hvert menneske har nok sin vei å gå, og noe av veien må en gå alene.

Det er en selv som vet best når det gjelder.

Jeg ser også at jeg skulle stilt opp mer når jeg kunne.

Jeg distanserte meg litt, trakk meg unna.

Jeg har aldri likt konflikter, det ligger i meg fra barnsben av.

Jeg sprang og gjemte meg når det var krangel og ufred, jeg ble bestandig redd.

Derfor fortsatte jeg nok med det i voksenlivet også.

Jeg ville ha fred rundt meg, taklet ikke så godt motgang.

Det var som om det ble for store følelser på en gang, det ble for mye for meg rett og slett.

Jeg kunne ikke gjort det annerledes.

Der er du mye tøffere.

Du er ikke redd for å si meningen din, når du føler det er nødvendig.

Du stamper beina i gulvet og står i mot.

Da er det som det lyser av øynene dine.

Da ler jeg litt av deg, for du er litt snodig da, så ulik deg liksom, for det skal noe til for at du skal bli så sint.

 

Jeg er jo rundt deg, du har merket det.

Mer nå i det siste når du har tenkt på meg.

Jeg er der når du strever med de klumpene i sausen.

Husker du da du øvde på de, hvor irritert du ble.

Husk sa jeg da, at du må spe forsiktig og røre godt.

Og blomstene, de gremmes du litt over.

Der var nok jeg flinkere enn du for jeg likte så godt alt som blomstret.

De vakre fargene og jeg kunne stå ute og bare trekke inn den gode lukten fra blomstene.

Jeg fant fred der ute sammen med blomstene og fuglene

Jeg likte å mate fuglene.

De kom så nære at de nesten spiste av fingrene mine.

 

Det er så mye jeg skulle ønsket jeg kunne hjulpet deg med når du er lei deg

Du bekymrer deg så lett, da får du denne klumpen inni deg, som er vond å kjenne på.

Jeg stryker deg over kinnet og klapper deg på håret, jeg hvisker deg natta når du ligger der og får ikke sove.

Du snur og vender på deg og finner ikke fred.

Du har tatt vare på alle brevene og bildene jeg hadde.

Du er ikke nødt til det hvis du ikke vil ha de.

Jeg bærer minnene med med meg der jeg er.

Det er det vi bærer i hjertet som er viktitgst, ting og tang betyr ikke så mye som vi tror.

Vi har ikke noe vi trenger å gjøre opp du og jeg

Alt gikk fredelig for seg, slik jeg ville det.

Det var vondest for dem som ikke fikk vært der, for meg var det som det skulle

Jeg var sliten og klar for å gå.

Det var ikke så ille som dere var redd for, det gikk fint.

Det var som jeg egentlig forlot dere en stund før kroppen tok avskjed

Jeg var nok ikke helt tilstede den siste tiden og kanskje var det like greit

Så tenk ikke mer på det, kjære deg

Dessuten er jeg jo her, bare en tanke unna deg

Det vil jeg bestandig være så lenge du ønsker det

Jeg er der hos deg og dine, for dere er jo for alltid mine i hjertet å bære

Takk kjære deg, for den du var for meg, mitt hjertes store skatt, for alltid

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg