Det er som om jeg står og skuer ut i horisonten

 

Hver dag setter jeg meg ned for å skrive dagens innlegg eller finne et jeg har lagret i utkast. Jeg stoler på at noe får jeg inspirasjon til å skrive hver dag. Ofte får jeg jo også lov til å dele de ordene jeg skriver til andre, på bestilling.

Jeg er svært opptatt av det å skrive, for det er et nyttig verktøy. Dette å skrive ut det du har inni deg. Hvis du gjør det ofte, vil ordene liksom komme av seg selv. Du kan også skrive et spørsmål om noe du lurer på og plutselig når du er ferdig med å skrive, har du skrevet svaret.

 

 

Det er som om jeg står og skuer ut i horisonten

Som om jeg er på en reise

Hvor jeg skal, det aner jeg ikke

Men jeg ser det er lyst der fremme

Og det er vakre farger

Jeg ser også mennesker som venter på meg

Nye mennesker jeg aldri har møtt

Men også gamle kjenninger som gleder seg til jeg kommer

Og jeg gleder meg også til å se dem

Vi vet at vi vil bety mye for hverandre

Det har vi gjort og det vil vi gjøre fortsatt

Vi vil hjelpe hverandre på veien fremover

Det er så fantastisk dette å kunne hjelpe hverandre

Å kunne samarbeide i full tillit til at alt blir riktig

Riktig på et sjelelig nivå

Akkurat som man hele livet har lengtet etter

Dette fellesskapet med de som forstår

De som er glad i en, akkurat som en er

Som en kan være seg selv sammen med

Akkurat den en er ment til å være

 

Jeg ser meg bakover

Jeg ser alt jeg forlater

Jeg ser min historie, mine gleder og sorger

Heldigvis har gledene vært størst og flest

Mye tar jeg med meg i bagasjen når jeg nå er på vei mot nye horisonter

Ja, jeg forlater jo ikke alt

Det er bare fortiden jeg ser der i det fjerne

Den lar jeg gå

Den vil ikke påvirke meg mer

Alle de som jeg er glad i, ja de er jo med meg videre på reisen

Reisen inn i fremtiden

 

Det er så spennende

Reisen heter livet vi lever

Jeg føler så sterkt at det er så mye spennende der fremme

Små og store hendelser som vil forme meg

Læring og utvikling i ydmykhet og takknemlighet

Et liv der sjelen min får blomstre på en annen måte enn før

Der jeg mer og mer kan være mitt sanne jeg

Det er helt opp til meg selv

Det er jeg som skaper mitt liv nå

Jeg står selv ved roret

Mannskapet er håndplukket, spesielt utvalgt

Det er også de som jeg velger å ta med meg

Det er noen jeg har valgt å la bli igjen der jeg kom fra

Kanskje møtes vi igjen på en annen reise, kanskje ikke

Akkurat nå betyr det ikke noe

Jeg skuer fremover

Jeg kjenner hvordan det kribler i meg av glede og takknemlighet

Du verden hvor heldig jeg er

Jeg er heldig som får leve mitt liv

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg