Åge Baste Vassdal, Vinhandleren

Åge Baste Vassdal, Vinhandleren

Jeg smiler litt når jeg skal skrive om denne boken, for den var litt fornøyelig.

 I starten tenkte jeg den var litt sprikende, men så forstod jeg at historiene blir nøstet sammen. Og slutten var ganske så bra.

Det var ok lesestoff og morsomt komplott, men det er nok ikke en bok som jeg kommer til å huske så lenge jeg lever.

Den starter under andre verdenskrig ,men for de som ikke klarer å lese om konsentrasjonsleirene så er det veldig lite som er derfra. Det er bare for å fortelle om maleriet som boken handler om. Det er nemlig et maleri som heter Vinhandleren, samt at Manuel,kunstmaleren ender opp som vinhandler.

Det er ingen ny bok og det er første boken til Vassdal. Han har også gitt ut Natt i Liguria og Angrer nesten ingenting.

Natt i Liguria er fra Italia så jeg gleder meg til å lese den også.

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Forlagshuset Vestfold og de sendte meg boken som en gave.

Hvis noen ønsker å lese den, ser jeg at de selger den nå for kr 49,-

http://forlagshusetivestfold.no/vinhandleren-age-baste-vassdal

Handlingen i Vinhandleren starter under andre verdenskrig, før den etter hvert tar oss med til dagens Paris. Her er forfalskede malerier, grov svindel, god vin, død, kjærlighet og en svært spennende familiehistorie. Den jødiske kunstmaleren Manuel Bassovsky overlevde andre verdenskrig ved å forfalske malerier for nazistene. Men det eneste maleriet som betydde noe for ham, ?Vinhandleren? av Gerrit Dou, mistet han til en svikefull kvinne?Boken er Åge Baste Vassdals debutbok.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg