Hjorth og Rosenfeldt, Den stumme jenta

Hjorth og Rosenfeldt, Den stumme jenta

Dere som leser mine bokblogger vet at jeg lever ganske så kriminelt for tiden.

Etter tre Arne Dahl på rappen,

Arne Dahl, Åpen sjø

Leste jeg Myriam Bjerklis, Stella Polaris

Myriam Bjerkli, Stella Polaris

Nå oppdaterer jeg meg på Sebastian Bergmann serien til Hjorth og Rosenfeldt for det kommer en ny nå snart og da må jeg være ajour.

Jeg tror nesten at de er av mine favoritter når det gjelder krim, sammen med serien til Cilla & Rolf Börjlind, om Olivia Rønning og Tom Stilton, og de kommer også med en ny i mars, Koldbrann

Nå er jeg ferdig med bok 4 av Hjorth og Rosenfeldt, Den stumme jenta og den var ulidelig spennende. Nesten 500 sider og så spennende at jeg ikke kunne legge den fra meg.

Jeg forstår ikke hvordan de får det til,  bok etter bok, spennende fra første side og så lett å lese at det er en fryd.

Det nærmeste man kan komme en perfekt krim for meg, etter Stig Larssons trilogi.

Hvorfor i all verden er de ikke filmet skal tro. Jeg venter med lengsel og smerte, både på ny bok og film. Men når jeg nå søker opp bøkene ser jeg at første boken er filmet, men den fordømte og har gått på nrk. Da må jeg søke litt og se om jeg finner den.

Og den femte boken,  Ikke bestått, den ligger nå klar for lesing. Ha det bra, dere ser meg nok ikke i helgen.

Anmeldelsen av Fjellgraven:
http://lillasjel.blogg.no/1522778207_fjellgraven_hjorth_og_rosenfeldt.html

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Aschehoug, boken er ikke sponset.

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/den-stumme-jenta-aco.html

Det er påskemorgen. To små gutter og foreldrene deres blir skutt på kloss hold i hjemmet sitt. Polititeamet finner ut at det må ha vært et vitne til ugjerningen. Guttenes 12 år gamle kusine Nicole var på besøk, og fotsporene hennes forsvinner inn i skogen bak huset. Kriminalpsykologen og profileringseksperten Sebastian Bergman kobles inn. Jenta har vært borte i tre dager, og politiet ber publikum om hjelp.
Sexavhengige Sebastian Bergman har alltid hatt problemer med å skille jobb og privatliv. Nicole er like gammel som hans datter Sabine ville vært dersom hun ikke hadde omkommet i tsunamien. Og Nicoles mor trenger beskyttelse …

“Den stumme jenta” er den fjerde boken om Sebastian Bergman. Igjen viser Hjorth og Rosenfeldt sin fantastiske evne til å skape intriger med både psykologisk dybde og høy spenning.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg