Lucinda Riley, Skyggesøsteren

Reklame |

Lucinda Riley, Skyggesøsteren

Da har jeg lest tredje bok i syv søstre serien til Riley. De to første likte jeg godt, denne ble litt for klisjefylt for meg. Jeg er litt lei av slott og grever og deres avkom, ekte og uekte. Det jeg har likt så godt med de to første, De syv søstre og Stormens datter er at de har vært litt mer enn bare feelgood.

Vi holder oss altså i denne boken i England, The lake district og London og vi følger tredje søster, Star i hennes leting etter sine aner.

Mange sier at den fjerde Perlesøsteren er den beste, så da får jeg glede meg til den, for jeg skal selvfølgelig lese alle.  Det er jo underholdning disse bøkene og det blir jo spennende å følge med helt til siste bok.

De syv søstre

Maia følger sporene til Brasil

http://lillasjel.blogg.no/1518028488_de_syv_sstre_lucinda_riley.html

Stormens søster

Ally drar til Norge

http://lillasjel.blogg.no/1523556253_lucinda_riley_stormens_sster.html

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Cappelen Damm som også har sponset boken

Her kan du lese litt fra den

http://www.cappelendamm.no/_skyggesosteren-lucinda-riley-9788202491185

Dette er tredje bok i den storslåtte serien «De syv søstre».

Star er den mest gåtefulle av søstrene, og hun vil nødig gi slipp på tryggheten hun opplever i vennskapet med søsteren CeCe. Til slutt bestemmer hun seg likevel for å følge sporet faren har gitt henne for at hun skal finne opphavet sitt. Sporet fører henne til et gammelt antikvariat i London, og blir samtidig starten på en helt ny tilværelse.

Hundre år tidligere møter vi den sta og uavhengige Flora. Hun er lykkelig hjemme i Lake District, men krefter utenfor hennes kontroll fører henne til London og til en av sosietetsmiljøets største personligheter, Alice Keppel. Her blir hun en brikke i et spill der hun ikke kjenner reglene, men en dag møter hun en mystisk mann som avslører svarene Flora har vært på jakt etter hele livet.

 

6 kommentarer
    1. Jeg syns de første to bøkene var litt for klisjefylt, og etter din anmeldelse så vurderer jeg å holde meg unna resten av serien! Takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg