Lucinda Riley, Stormens søster

Lucinda Riley, Stormens søster

Da har jeg lest bok nummer to i syv søstre-serien til Lucinda Riley og jeg må si at jeg er imponert. Det er litt av et komplott dette, med 6 søstre med hvert sitt stjernenavn fra Pleiadene og med ganske så sikkert et mysterium med søster nummer syv, siden det heter syv søstre-serie. Mysteriet fortsetter også om hva som har skjedd med adoptivfaren Pa Salt. Er han død eller er han det ikke? Vi får et par setninger i hver bok for å få oss til å undres.

Denne gangen var det nest eldste søster Ally(Alcyone) vi får følge i det hun nøster opp sin identitet, hvor hun kommer fra. Det fører henne til Norge og komponisten Edvard Grieg og Jens Halvorsen og sangerinnen Anna Landvik.

Også i denne boken får vi følge historiene bakover i tid.

Jeg likte denne boken enda bedre enn den første, De syv søstre der vi fikk følge Eldstesøster Maja, til Brasil.

Dette er feelgood bøker, men de er ikke bare proppet med hjerte og smerte og  kyss og klem. De tar også for seg historiske hendelser og at livet slett ikke er rosenrødt og bare glamor, som det er i enkelte feelgood.

For de som enda ikke har lest disse, så har de mye underholdning i vente, men Lucinda Riley har solgt over 700 tusen bøker i Norge, når den tredje boken kom ut, så mange har nok allerede lest de. Jeg gleder meg til å ta fatt på den. Den heter Skyggesøsteren og handler om Star(Asterope). I den er handlingen lagt til England. Riley må ha gjort himla mye research når hun skulle ta fatt på disse bøkene ,siden handlingen foregår i ulike land og tidsepoker. Og det er klart det blir spennende når den syvende boken kommer ut. Foreløbig har hun gitt ut fire. De syv søstre, Stormens søster, Skyggesøsteren og Perlesøsteren.

Her er anmeldelsen av den første, De syv søstre

http://lillasjel.blogg.no/1518028488_de_syv_sstre_lucinda_riley.html

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Cappelen Damm sine sider, men jeg har kjøpt den selv.

Vil du lese litt fra boken, kan du klikke på linken under her:
https://www.cappelendamm.no/_stormens-soster-lucinda-riley-9788202445003

Stormens søster er den andre boken i den spennende og fascinerende serien om De syv søstre ? og handlingen lagt til Norge.

Ally er en dyktig seiler og skal konkurrere i en av verdens mest utfordrende regattaer når hun får beskjed om adoptivfarens brå og mystiske død. I hui og hast reiser hun tilbake til barndomshjemmet, det vakre slottet ved Genevesjøen, for å treffe sine søstre. Hun har også, uten at søstrene vet det, innledet et kjærlighetsforhold ?

I etterkant av de opprørende hendelsene forlater Ally sjølivet for å følge sporene adoptivfaren har etterlatt henne slik at hun kan finne tilbake til sitt biologiske opphav. Sporene fører henne til Norge, og her oppdager hun at hennes egen historie er nært knyttet historien til en ung og ukjent sangerinne, Anna Landvik. Hun levde for over hundre år siden og var med i den første oppsetningen av Ibsens Peer Gynt, til Griegs berømte musikk. Vi får ta del i Annas dramatiske reise fra en liten bygd i Telemark, via Christiania og videre ut i verden.

2 kommentarer
    1. Er virkelig en serie verdt å lese! Jeg akter å kjøpe hele når alle er utgitt. Har ikke lest den sist utkomne, tenkte spare den til Kypros-tur i mai, liker helst å lese bøker når jeg er på reise.
      Jeg likte denne boken best, men det har vel å gjøre med hvor hun drar hen…:)

    2. Ja, det er ulikt ser jeg hvilke bok folk liker best 🙂 Jeg har den tredje som pocket, kanskje venter jeg med den til juni når jeg skal til England. Den fjerde er innbundet så den får jeg lese hjemme. Men jeg elsker å lese bøker når jeg er på ferie. Vi skal på cruise igjen i juli, så jeg må snart begynne å plukke ut de som skal få være med dit, selv om det er så travelt på cruise at det er ikke bestandig man får lest så mye :)maiken:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg