Jeg er jo en grubler og liker å fundere over ting

Jeg kjenner at jeg er ikke helt ferdig med innlegget jeg skrev i går

http://lillasjel.blogg.no/1525003817_hvorfor_liker_ikke_jeg_deg_eller_du_meg.html

Jeg er jo en grubler og liker å fundere over ting

Da det ikke er så lett å komme inn i andres hoder for å studere de, så har jeg kun mitt eget å forske på

Hadde alle hatt hoder som meg, ja da hadde det vært kaos i verden:)

Jeg har såpass iq at jeg faktisk skjønner at vi mener forskjellig om ting

Ja, nå er det enkelte som ble overasket, tenker jeg:)

Men jeg tror likevel at siden jeg har disse tankene, så har kanskje noen andre det og

 

Hvorfor er vi så opptatt av å bli likt eller å bli sett

Jeg tenker på det når jeg ser sånne som Ole Einar Bjørndalen som år etter år motiverer seg til å gå på ski, til å være best i verden

Hvor tar de motivasjonen fra

Jeg synes det å skulle gjøre de enkleste endringer hos meg selv, kan være innmari vanskelig

Bare det å slutte å røyke, ja det er nå en ganske stor endring da

Jeg prøvde 1814 ganger jeg før jeg til slutt klarte det

Han jeg bor sammen med, han sluttet på dagen og var ferdig han

Han var nok flinkere til å motivere seg enn jeg var

              

Jeg er ikke best i noe som helst jeg, har ikke noe behov for det heller

Det er mye jeg faktisk er ganske dårlig til, særlig husarbeid, for det liker jeg ikke

Noe er jeg ganske god til, som å lage hjemmelagd mat

Men noe gourmetkokk er jeg ikke

Det er likevel en ting jeg synes selv jeg er god på

Det er å se meg selv ærlig og saklig

Mine gode sider og mine svakere sider

 

Etter bloggen i går, har jeg måtte gå til en liten innrømmelse for meg selv

Jeg er ikke helt ferdig jobbet med det å finne meg i at noen ikke liker meg

Jeg sier til meg selv gang på gang det samme

Du skjønner det Mariann at når du er så fritt-talende som du er og du insisterer på å være som du er, ja da må det være noen som føler at du tråkker dem på tærne

Du stikker jo nesa borti alt, det er ikke bare moro med sånne folk

Ja jeg skjønner det

Hvorfor i all verden er det så om å gjøre at ingen skal snakke bak ryggen din eller ikke like det du gjør da

Jeg vet ikke

Jeg vet faktisk ikke

Jeg sier til meg selv om og om igjen at det betyr ikke noe hva andre sier og gjør om en

Jeg må jo bare fortsette å være meg, for noen annen kan jeg ikke være

Man skal være glad i seg selv, se sine sterke sider og svake sider

Være fornøyd med det

Men er jeg det

                    

Ja stort sett er jeg det

Men av og til sitter det en liten en på skulderen min fortsatt, den har små røde horn, og så sier den: Hun liker ikke deg, du er vel klar over det

Sukk, ja jeg er klar over det

Jeg er glad i henne, men hun liker ikke meg

Det må jeg bare godta

Det er helt ok

Hun må finne sine grenser og det å ikke like meg, er kanskje en av dem

Sånn er det med den saken

I dag

2 kommentarer
    1. Og ikke bare skal alle like deg, men du skal også like alle. Og hvis det er en jeg ikke liker som ikke liker meg tilbake blir jeg også satt ut…
      Du er ikke alene om disse tankene. Det er godt å vite at jeg heller ikke er alene med mine…
      Vil dele et lite dikt med deg som jeg skrev i grubleriene mine i dag…
      Skjærsilden
      Tror du på helvete
      Tror du på en tilgivende Gud
      Tror du at ting skjer av en grunn
      Tror du på menneskets skrud
      Ingen lever for evig
      Ingen er alltid der
      Ingen andre enn deg selv
      Ingen kan være deg mer nær
      Hva vil du skal være sant
      Hva vil du skal være løgn
      Hva tenker du om morgendagen
      Når tiden har spist nok et døgn
      Tror du på dine verdier
      Tror du på andres kjærlighet
      Tror du på livets mysterier
      Tror du på din egen ærlighet
      Svaret på livets gåte
      Ligger der ute et sted
      Men akkurat på samme måte
      er det inni deg selv
      Du finner fred

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg