Ikke undervurder puslespillet

 

Du tror kanskje at puslespill er en barneleke

Det er det ikke, for mange voksne liker også puslespill 

Det er mye som er fantastisk ved det å legge puslespill

Du blir åpen for å finne løsninger, nemlig de bitene du mangler

Du får forståelse for at noen biter må komme før de andre

At hvis du får en bit for tidlig, får du den ikke på plass

Du må hele tiden være åpen og lete etter muligheter

Passer den her eller passer den der eller må jeg vente litt til noe annet kommer på plass først

At du må jobbe på bare med en anelse om hvordan bildet vil se ut til slutt

Ja, du har kanskje et bilde av det, men ikke det hele store sluttresultatet

Du må stole på at til slutt vil alt være der, hver en bit vil da passe inn i ditt store bildet

Og du vil bli flink til å se sammenhenger 

 

Jeg har bestandig likt puslespill

Og en av mine sterke egenskaper er at jeg ser sammenhenger

Jeg kan legge merke til ting som skjer og pusle de sammen

Dette har jeg hatt god bruk for i min åndelige utvikling

Når man åpner opp spirituelt, er det også som et puslespill

Man får læringsoppgaver

De kommer som bit for bit i et puslespill

Når du opplever å få en bit, snur du og vender på den og forstår ikke helt hvor den skal passe

Men du legger den til side i tilfelle det kommer flere lignende

Og det gjør det ganske så sikkert hvis det er i pensumet ditt

Ja, for den spirituelle utviklingen er jo også som en skole

Jeg har nettopp avsluttet et semester med eksamen i går

Jeg har hatt som en hjemmeeksamen siste uka

Men første bit kom i høst

Allerede da skjønte jeg med en gang at dette var en viktig bit

Senere i vinter, fikk jeg neste bit

Og så kom de siste nå i helgen med eksamen mandag

Ja, det er nok mange, mange biter

Blant annet at man kan skrangle fysisk fordi kroppen ikke følger med helt når man åpner mer opp

Også den biten, ser ut til å bedre seg nå

 

Jeg kan ikke fortelle hele historien

Men som sagt var eksamen i går

Jeg vet at spirituelt, vil jeg få topp karakter, for jeg fikk opp det som var viktig 

Men så får vi se om det hjelper dem som ba om assistanse

Men det har sammenheng med de innleggene jeg nylig har hatt om ånd og energi

At det jeg før har trodd er ånd som henger igjen, faktisk ikke er det

Det er energier fra opplevelser som har skjedd, for ånd kan ikke henge igjen

Men man kan gå inn i energier som har vært og tro og føle fysisk at det er noen der

Når jeg nå skriver, husker jeg på at jeg har to saker jeg ikke har klart å finne løsning på

Jeg forstår at jeg må gå inn i de

Jeg har nemlig i de husene, prøvd å rense ånd, men det har ikke hjulpet

Jeg har ikke helt forstått hvorfor, for jeg har da fått det rolig i alle de andre

Nå skal jeg inn igjen i de og lete etter situasjoner med energier som har satt seg.

Det blir innmari spennende

Kanskje var dette bare en deleksamen.

Kanskje blir det flere innleveringer før jeg er ferdig med semesteret

Men uansett føler jeg at dette har vært en veldig sterk løring

Det er som om jeg fikk mange biter på plass i det store spirituelle puslespillet mitt

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ja, livet er som et puslespill. Noen ganger ligger brikkene der klare og passe i hverandre, mens andre ganger er noen brikker vekk. Spennende tanker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg