Lille jenta mi, lille lille jenta mi

I det jeg skrev Lillasjel ord, fikk jeg litt ekstra besøk med en fin hilsen. Jeg takker for tillatelse til å dele.

 

Lille jenta mi, lille lille jenta mi

Jeg ser du strever så hardt og jeg kan ikke være der for deg

Det skulle jeg så gjerne vært, men som både du og jeg vet, så er det umulig

Men om jeg ikke kan være der fysisk, så er jeg likevel nær deg

Hver eneste dag er jeg der

Noen ganger er du fortvilt og ønsker at jeg skal svare deg

Du roper ut at du ønsker min nærhet

Det er da du skal vite at jeg er der rett ved siden av deg

Jeg holder armene rundt deg og trøster deg

Jeg stryker deg over håret og du merker det

Du merker at jeg er der, men du forstår ikke helt at det er meg

Slik vil jeg bestandig være der når du ønsker det

Jeg er bare en tanke unna

Livet blir ikke bestandig sånn vi ønsker det

Alle skal vi gå hver vei og noen ganger tar det slutt

Du forundres over at du finner ting der du ikke la de

Det er min måte å fortelle deg at jeg er der

Vi stod hverandre nær du og jeg

Det smerter deg at du nå må gå veien videre alene

Men sånn er livet, kjære barn, sånn er livet

Sorg og glede går hånd i hånd

Minnes du heller gledene vi hadde sammen fremfor sorgen over at jeg ikke er der lenger

Turene vi hadde

Blomstene vi plukket

Du var en liten samler, alt skulle du ha med deg hjem når vi var på tur

Det var små skatter for deg

Du var så ivrig der du spratt avgårde

Ofte hoppet du fra stein til stein, over kvisker og kratt, fremfor å gå på stien

Og du var så snill, gjorde du noe du visste du ikke burde, fikk du så dårlig samvittighet

Du prøvde av og til å ikke si noe, men til slutt måtte du bare fortelle

Da gråt du og var så lei deg for du ville så gjerne gjøre alt riktig

Sånn er du også nå i voksen alder

Men man kan ikke være snill bestandig på bekostning av seg selv

Nå skal du tenke på deg selv fremover

Nå skal du stå i fokus

Du skal lære deg selv å kjenne

Du er så vidunderlig vakker, kjære deg

Så tørk tårene dine, lille pike, smil til verden for da smiler du til meg også

Jeg er der sammen med deg

Herfra til evigheten er jeg der hos deg

Bare en tanke unna når du ønsker det

6 kommentarer

Siste innlegg