Ord fra noen som har gått ut av tiden

I vinter har jeg opplevd å få besøk fra noen som har gått over, som vil si noen ord til sine kjære.

Når jeg skriver på denne måten, er jeg i en helt annen modus enn når jeg skriver vanlige Lillasjelord. Jeg blir mye mer grepet, tårene renner og kroppen er tydelig påvirket av disse energiene, som er helt annerledes å sitte og kjenne på. Jeg må konsentrere meg mye mer for at jeg skal få de riktig. Jeg er også mer nervøs, for jeg føler de må være så riktig, jeg kan ikke blande inn meg selv. Når jeg skriver Lillasjelord, er det mulig at jeg noen ganger blander vanlig reading og fra åndeverden. Det kan jeg ikke gjøre her.

Jeg har fått tillatelse til å dele disse ordene.

 

Mine kjære, jeg er dere så nær

Mitt hjertes kjære, de små og de store

Og den som stod meg aller nærmest, som elsket meg mest av alt

Jeg er der, jeg er ikke borte

Jeg er rundt dere, følger dere i hverdagens mas og tjas

Og skulle så gjerne vært mer synlig

Men vit inni dere at jeg er der

Snakk til meg, føl meg

Jeg legger igjen små spor når jeg kan

Jeg stryker kinn, jeg klapper hår

Jeg sitter der ved sengen deres om natten

 

Jeg er så inderlig stolt av dere

Ingen av oss kjenner dagen,det har vi nå lært

Virrivipp, virrivapp og så er det over

Hvem skulle vel trodd det

Alle planene vi hadde, alt vi skulle gjøre sammen

Men hva kan vi gjøre, det ble som det ble

Men det jeg har forstått nå er at mye kunne vært annerledes

Det var så mye jeg ikke så, så mye jeg ikke forstod

Kanskje var jeg ikke helt til stede

Jeg surret litt i egne tanker, i min egen verden, uten helt å klare å ta del i deres på samme måte

Det ville jeg gjerne gjort om

Men samtidig var jeg bare meg, den jeg er

 

Jeg ser hvordan dere verner mitt minne

Jeg ser hvordan dere kaster dere ut i nye oppgaver for å hedre meg

Men husk, min kjære, at dere er ikke nødt til å gå i mine spor hvis de ikke passer dere

Dere skal leve deres liv, dere skal leve  for dere, ikke for meg

Mye av det som virker så viktig, er kanskje  ikke så viktig når det kommer til stykket

Det viktigste er at man har det godt

At man følger stemmen i hjertet sitt

Ikke går på tvers av det man drømmer om

Dere skal følge deres drømmer, ikke mine for enhver pris

Så kommer det tunge stunder, tenk på nettopp dette

Er det for meg dere lever eller er det for dere selv

Ikke lev deres liv på mine premisser

Dere er så sterke, så flotte, så varme og gode

Gå deres egne veier slik det føles riktig

Og skal nå det være slik jeg gikk, da er det jo bare fint

 

Og du min kjæreste kjære

Du prøver å være så sterk og mestre det hele

Husk å ta vare på deg selv, ikke bare de små

Du skal også gå din vei

Jeg er med deg uansett hva du velger og hvor du velger å gå

Du skal heller ikke definere ditt liv ut fra hvem jeg var og hva jeg ønsket

Det er et annet liv nå du må leve

Finner du kjærligheten igjen, så gå for den

Men vær forsiktig med det som falskt er

Vær sikker på at det er ekte, ikke bedrag

Du tåler ikke å få ditt hjerte knust av falske ord

Du vil kjenne det i hjertet ditt når det er riktig

Jeg vil være der sammen med deg og vise deg veien

Jeg vil hjelpe deg å avsløre det som ikke er sannhet

Når du så først finner det du søker, da vil du vite det inni deg

Det vil ikke bli slik vi hadde det, det vil bli annerledes

Det vil gi deg en annen ro, en annen tilhørighet, men kanskje enda nærmere den du egentlig er

Det er som om du ikke helt fikk utvikle deg som den du skal være, sammen med  meg

Du har så mye mer, så mye mer du ikke fikk vist

Du fortjener å bli hel, å få fred med deg selv, utvikle deg og lære og være deg

Den tid kommer, det vil bli en god tid

Du vil ta fatt på livet igjen på nytt, et nytt og annerledes liv

Du vil falle til ro med det, både du og de små

Det vil gå bra, min kjære, det vil gå bra

Takk for at du var der for meg

Takk for den du er og alt du har gjort for meg, slik at jeg kunne ha et godt liv

Du har åpnet opp og tatt inn mine og vernet om dem som om de var dine

Jeg ser det nå så mye mer tydelig, alt hva du betydde for oss alle

At jeg ikke kunne se det før, det kan jeg bare beklage

Av og til rømte jeg når jeg skulle vært der, det ser jeg også

Jeg var litt redd for å gå inn i det som var ubehagelig

Enda jeg ser nå at det var ikke noe jeg trengte å være redd for

Men sånn er det vel med oss mennesker, vi er det vi er og det får være nok

Vit bare at jeg er der for dere alle, jeg er der rundt dere

Så lenge du ønsker det er jeg der når du bretter dyna over deg til natten

Jeg elsker dere herfra til himmelen og tilbake

 

 

8 kommentarer
    1. Det var vakkert <3. Det føltes antagelig veldig godt for de som fikk ordene. Jeg vet at du er seriøs og at du langt fra spekulerer i folks fortvilelse og søken. Så må man velge å tro - eller ikke tro - på det som ikke kan bevises via vitenskap og tørre fakta. Jeg glemmer aldri da Simone tok ned ord fra en mor som hadde gått over.

    2. Ja, du skulle vært der nå i juni når hun tok ned en bestemor. Hun snakket lenge og nevnte en masse små detaljer som ingen andre hadde visst. Det var helt fantastisk. Nei, jeg spekulerer ikke i folks fortvilelse, men vil være til hjelp i folks fortvilelse når jeg kan og ord kan ofte forløse mye smerte, det har jeg selv sett. <3 karidansen:

    3. Ja, ord kan både skape smerte og forløse smerte! Når vi nettopp har mistet noen er vi ekstra sårbare. Skulle gjerne ha vært der i juni , ja! Har aldri opplevd noe lignende som den gangen jeg nevnte. Det var helt spesielt. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg