Jeg gjør karriere

Karriere er vel et flott ord.

Det er virkelig noe å trakte etter.

Jeg er på vei dit nå, til å skaffe meg en ny karriere.

 

Har du prøvd å gå hjemme hver dag,

Hver eneste dag

Mye av tiden alene, med kun deg selv som selskap.

Hver eneste dag, fra du står opp til du legger deg, hele uken.

Hver en time skal fylles med gjøremål.

Vet du at det er litt av en karriere.

Det krever virkelig et sett med gode kvalifikasjoner.

Å gjøre karriere som hjemmeværende.

Jobben man gjør karriere i, er å være seg selv.

Uten kollegaer, uten tildelte oppgaver, uten tider å forholde seg til.

Tror du det er en lettvint jobb du kanskje.

Har du prøvd det?

Har du prøvd å gå hjemme hver dag, stort sett hele året gjennom?

Det er ikke det mest glamorøse yrke i verden, er det vel

Kanskje ikke, men det er et svært viktig yrke for den det gjelder.

Hvor godt liv du har, kommer nemlig helt an på hvor god du er i jobben din.

 

Det første er å komme meg i gang hver morgen.

Få rævva i gir og ikke sige ned i intetsigenheten.

Rett og slett være glad i jobben sin.

Jobben er jo å holde meg selv aktiv hver eneste dag.

Hele tiden se muligheter, ikke grave meg ned i begrensninger.

Være positiv og glad, surmuling gjør jo dagen tyngre.

Jeg vil ha lette, gode dager.

 

På min jobb har jeg avdelingen for visualisering av positive tanker.

Der er jeg sjef.

Der skal jeg sørge for at hjernen ikke løper løpsk inn i selvmedlidenheten, men er takknemlig for hver dag.

I den avdelingen jobbes det hver dag effektivt med å produsere glade tanker.

Når jeg er god til mine oppgaver, ja da får jeg fine dager.

Jeg prater med meg selv og jeg prater med kattene.

Jeg er jo også så heldig at jeg har noe som heter internett.

Der har jeg Lillasjelen min godt plassert.

Der møter jeg mennesker hver dag og setter stor pris på det.

I tillegg kommer det konsulenter innom.

Det er egentlig familie og venner som kommer på besøk, men konsulenter høres mer profesjonelt ut, ikke sant.

 

Det er også en avdeling for renhold, her på jobben.

Der er kantinen inkludert.

Der serveres de lekreste retter flere ganger hver dag eller jeg tar meg et knekkebrød.

Rengjøring og rydding er det verre med

Hun som jobber med det, er litt for likesæl til å få topp karakter.

Hun suller mest rundt og prøver å lure seg unna.

Men noen ganger strammer hun seg opp og gjør en innsats.

Da må jeg rose henne og kanskje belønne henne med en sjokoladebit.

Det setter hun stor pris på.

Det finnes også en deltidsansatt og denne er veldig god på kjøkkenrydding 

 

Det finnes også en avdeling for fysisk aktivitet.

Den avdelingen er forsømt på grunn av midlertidige begrensinger og innsparinger.

Det jobbes iherdig med planer for denne avdelingen.

Målet er å bygge den opp så den blir større og mye mer aktiv.

Her skal det også innlemmes en egen uteavdeling.

Jeg luftet tanken om en tur ut i dag, men ble motarbeidet av resten av de usynlige  medarbeiderne.

Det er mye å hente på den avdelingen der.

Men den er ikke lagt ned, så langt i fra.

Sakte men sikkert innlemmer jeg den som et steg på min karrierestige.

Planene legges, mediyoga, elipseapparat, turgåing.

På langtidsplanen står det også styrketrening.

Hele avdelingen skal snart på kick off til varmere land, for å innhente motivasjon

Den  deltidsansatte  blir med som igangsetter av fysisk aktivitet.

Vedkommende får også ansvar for servering av cava på balkongen etter treningsøktene 

Det er derfor en blanding av kick off og treningsleir.

Avdelingen for positivitet er delaktig i disse planene og har gjort sitt beste i planleggingen..

Trivsel på jobben er viktig.

Cava og bayleys og en stabel bøker, er med som inspirasjonselementer og premiering.

Det er også utlovd at det kan bli muligheter for mojitoservering under spaserturer, noe som virker veldig forlokkende på deltagerne.

 

Det er derfor ganske så travelt til tider på jobben min.

Men jeg stiger i gradene, får mer og mer ansvar.

Jeg prøver hele tiden å tenke nytt og innoativt.

Jeg leser bøker for å motivere meg.

Akkurat nå leses en bok som heter Modig- Finn ditt hverdagsmot av Svein Harald Røine

Anmeldelse kommer en av de nærmeste dagene.

Mot inngår som et tema i min jobb.

Når man går hjemme hele tiden, trenger man å utfordre seg selv litt.

Da trenger man å være modig.

Man skal finne sin indre demoner og se hva som er bremseklosser inni en.

Det er ingen enkel jobb og mye har man faktisk ikke lyst til å se, så man gjemmer det godt.

Det krever mot å kaste seg inn i det man er usikker på.

Lete etter jeg er sikker på at jeg kan, tankene.

Læreplanen må også opp til vurdering.

Nye kurs må planlegges, aldri stoppe læring og utvikling.

Når man går hjemme hele dagen, er det viktigere enn noen gang.

Det går derfor stort sett fint med min karriere.

Jeg har det som regel ganske så bra og det takker jeg meg selv for.

Jeg gjør en innmari god jobb.

Jeg håper på forfremmelse snart

Jeg har søkt på en ny lederstilling innad i bedriften,  som innbærer litt mer aktivitet

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg