Independence of the seas, Malaga, juli 2017

Vi ankommer Malaga og været klager vi ikke på.

Vi ser Catalinaflyene i luften og forstår at det må være skogbranner et sted i Middelhavsområdet.

Disse flyene har vanntanker som fylles ved at de flyr helt nede i sjøen mens tankene fylles.

Innseilingen til Malaga var flott.

Som det vises på bildene er Malaga en av de havnene hvor man kan rusle til badestranden eller inn til byen på noen få minutter

Vi liker å gå oss en tur og på veien ser jeg plutselig en gummibåt, full av mennesker.

Det der så nå helt forferdelig ut, tenker jeg. Jeg får straks en assosiasjon til båtflyktinger. Tenk å dra avgårde små og store i disse små båtene.

Aha. Så ser jeg denne vakre damen stå og synge Ave Maria mens hun blir filmet. Jeg legger jo sammen to og to og tenker at her filmes det ett eller annet som har med båtflyktinger å gjøre, siden den overfylte båten vil vises i bakgrunnen. Det var også sikkerhetsbåter rundt gummibåten, så de var nok påpasset.

En fantastisk strandpromenade langs havnen. Kunstverk og små parker og lerreter som beskytter mot den stekende solen.

Butikkene ligger på rekke og rad langs promenaden. Her vet de å legge til rette for turisme

Når vi ser oss tilbake, ser vi hjem. Der ligger Independence og venter på oss til vi vil tilbake.

Se på den flotte promenaden.

En liten park som var nesten som et lite kunstverk.

Da er det bare å rusle over gaten så er vi midt i sentrum.

Det er ikke akkurat minimalisme som preger de gamle byggene i Italia. Jeg synes de er vakre.

Men igjen er jeg glad for at jeg har x3en hjemme, for det hadde nok blitt litt trangt for meg dette.

Se på den handlegaten da. Det er bare helt fantastisk. gågate,  flisbelagt og beskyttet for solen.

Og de vakre husfasadene, sukk. Det er så mange fine spanske byer. Bor du i Malage er det også mange fantastiske turer å ta et stykke fra byen. Nydelig landskap.

Vel, spansken er ikke helt som den bør være. Jeg trodde jeg bestilte ost og skinke og stekte reker, men det var visst litt mer enn som så. Masseprodusert og ikke all verden. Men første gang jeg prøvde sprøstekte sardiner og de var faktisk gode. Det var mye godt her også, men ble litt vel mye forskjellig.

En apertif før middag med utsikt til Malaga, er ikke å forakte. Mettet av sol og varme, etter både bytur og solseng, kryper vi innendørs.

Vi vinker farvel til Malaga for denne gang.

Link til innlegget da vi var i Malaga med Anthem of the Seas og besøkte grottene i Nerja og Balcon de Europa

http://lillasjel.blogg.no/1438712596_malaga_anthem_of_the_.html

Malaga, Marbella og Puerto Banus med Adventure of the Seas

http://lillasjel.blogg.no/1379866748_malaga_marbella_og_pu.html

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg