Malaga, Anthem of the Seas

Onsdag 8. juli. Tidlig morgen i Malaga

Da har vi kommet til Malaga og er klar for utflukt igjen, til en ny grotte. Vi var jo på tre grotteturer denne gangen.

Området rundt Malaga er bare nydelig. Minner meg litt om Toscana med sine åser. Masse drivhus og frukttrær. Mange av bildene er tatt ut av bussvinduet så det forringer kvaliteten på de, men synes de ble ok likevel.

Forrige gang vi var i Malaga, dro vi på tur til Marbella og Puerto Banus.

http://lillasjel.blogg.no/1379866748_malaga_marbella_og_pu.html

Denne gangen startet vi turen med å kjøre buss til Balcon de Europa. Der var det fint. Der ville jeg hatt hus. Jeg spurte guiden hva et hus kostet der men hun var på ville veier, for hun sa at det kostet sikkert 200 tusen euro, men det er helt sikkert minst det doble. Vi hadde en guide som egentlig ikke visste noe som helst om noe. Jeg tror hun gjettet på det meste. Så denne turen ruslet vi mest for oss selv uten å bry oss med henne.

En dag på stranden hadde ikke vært å forakte. Det tar jeg neste gang jeg kommer til Malaga, nydelige strender


Her kunne jo huset mitt vært.
Balcon de Europe

Ja, det var ikke navnet på denne balkongen men på stedet 🙂

Han her hadde fått solstikk og stivnet som trollene. Tror han hadde stått der noen år.


Tenk å kunne hatt hus her da.

Dronningen har fått Cava



Så er vi klar for grottene. Mye finere lys, denne dagen












Vannakvedukten som er bygd her, er for å lede vannet over dalen.




Det var frukttrær og drivhus overalt


Det ble et par timer her i dag også.


Hvorfor bilde av salt og pepper. Jo bare for å fortelle at jeg har testet disse og da det kom veldig lite pepper, tenkte jeg at det kanskje var en sånn kvern, så jeg skrudde litt i bunnen av den. Det var visst ikke en kvern. Jeg spiste ikke opp den biten av kyllingen som hadde 100 gr pepper i en stor haug på ene siden.


Chic het restauranten i kveld. God mat der også. Favoritt nummer to.

Carpaccio, noe jeg synes er veldig godt.

Onioncruisted chicken

Og en himmelsk god sjokoladekake


Fikk nok plass til både en og to sånne når det lei litt på kvelden, denne kvelden også


Morgendagens avis, leveres på sengekanten hver kveld. Her står alle aktiviteter som foregår dagen etter.

18 kommentarer
    1. Flotte bilder, med koselige og rene garter ser det ut som. Landskapet minner om Italia, bortsett fra drivhusene – det tror jeg ikke jeg har sett i Italia. Det ser herlig ut, og jeg får lyst på ferieigjen 🙂

    2. Jeg kjenner på meg at Malaga må bli mitt første reisested neste år. Der har jeg ikke vært før, har bare svinset innom av og til i tankene. Og sett noen tv-program, så jeg har mer enn lyst å dra ja…
      Takk for titten!

    3. margarites: hehe, nei, tror ikke jeg har sett så mye drivhus i Italia, i Toscana er det jo mest vingårder, men sør i Italia innbiller jeg meg at det er mer, men der har jeg vært så lite. Jeg skal snart reise igjen, kun 14 dager til jeg drar til England for en uke 🙂

    4. Så herlig å ha en ny reise klar 🙂 Jeg har bare vært nord i Italia også, og litt i Toscana, og vingårder er det mange av. Jeg liker naturen og landskapet der. Og så Dolomittene ved Cortina er fantastiske!

    5. Malaga ser veldig fint ut ja 🙂 Kunne nok hatt feriehus der ja 😉 Min datter var der med skolekorpset i juni. Hun er drillpike. Og da var de utenfor grottene her og spilte og drillet, til stor suksess for fremmøtte 🙂 Hun hadde også tatt masse bilder fra inne i grottene. Og jeg blir like trollbundet hver gang jeg ser bilder av sånne 🙂
      Og guider som ikke kan jobben sin, er ikke guider. De er på feil plass i feil jobb. Veldig trist 🙂
      Men kjekt å tusle rundt litt på egenhånd også da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg