Lille venn, nå må du høre på oss

Jeg har ikke vært så opptatt av steiner og deres energier. Det har ikke vært noe jeg har hatt fokus på. LIkedan har jeg ikke hatt fokus på fargenes energier før jeg kom til Arthur Findlay og lærte om det.

I butikken på Arthur Findlay så jeg dette lilla steinhjerte. Jeg tok det opp og jeg greide ikke å legge det fra meg. Det føltes så beroligende på meg, det var helt merkelig. Den måtte bli med hjem.

Når jeg nå leser litt om Lepidolite, ser jeg at det er et mineral, ingen stein. Men at den har nettopp den virkningen jeg følte når jeg tok den opp.

Lepidolite is a stone of calm and balance.

Lepidolite was discovered in the eigtheenth century and was originally known as lilalite (from the Hindu word ‘lila’ meaning play, ..

Lepidolite Indications: sets bounds; protects against external influences; gives inner peace; helps with sleep disorders; frees from distractions, helps concentrate .

http://meanings.crystalsandjewelry.com/lepidolite/

Ja, er det ikke merkelig, at jeg plukker opp en stein og den påstås å ha akkurat det jeg trenger.

Når jeg kom hjem fra Arthur Findlay, føltes alt så riktiig, men så begynner det å surre i hodet når jeg ikke får gjort noe av det som ligger der og venter.

Jeg hadde en personlig reading der borte og en av de tingene læreren anbefalte var å sette av en fast tid i uka, til å skrive til meg selv. Vel i dag kom det noen ord til meg dalende ned.

 

Lille venn, nå må du høre på oss

Nå er du i gang igjen

Du ser det, gjør du ikke

Du begynner å planlegge

Redd for ikke å få gjort alt du ønsker

Du bekymrer deg igjen

Du er redd for helsen din

Du skriver lister over alle gjøremål 

Dette gjentar seg gang etter gang

 

Du kom hjem med fred i sinnet

Du kjente du var på plass

Du visste hva oppgavene dine var

Du tenkte at nå skulle du ta det som det kom

Du visste at du ville få de oppgaver du skulle ha

Men så greier du ikke å finne roen i det likevel

 

Men jeg vil så gjerne ha ting unna, det gnager meg

Jeg vil ha det ryddig og rent rundt meg

Da kan jeg konsentrere meg bedre

 

Ja, vi hører du sier det, men vil det skje tror du

Vi forstår at ting vokser deg over hodet

Vi ser hvor sterkt du ønsker dette

Vi må prøve å få til en løsning, en form for timeplan

Men du må gi deg tid.

Du må ta en ting i gangen

Du kan ikke tenke på alle oppgavene samtidig

Skriv listen din, sett så nummer på oppgavene

Sett så av tid enkelte dager, da disse oppgavene har førsteprioritet 

La så være å tenke på de resten av tiden

Du er god til å sette ting i system

Bruk nå den evnen til å lage deg en plan

En dagsplan, der du fordeler dine gjøremål

Husk bare på at du skal ha tid til å gjøre ikke noe

Du skal fortsatt ha mye hvile

Du har også kostholdet å tenke på

Også det er noe du må ta tak i nå etter ferietid

 

Dette er jobben din nå, lille venn

Du vil få flere oppgaver etterhvert, det har du forstått

Men du må finne ro inni deg og du må få kroppen din frisk

Den tåler nå mer belastning, du kan bevege deg mer

En tur i skogen på formiddagen vil gjøre deg godt

Ta bilen og kjør opp dit, hvis bakkene føles for tunge

Du føler du ikke strekker til, at du ikke kommer i gang

Men du vil det, sakte men sikkert kommer du i gang

Når en oppgave er ferdig, vil du se lysere på det.

Stol nå på at du får det du skal av oppgaver

Du vet det jo egentlig inni deg, men så blir du usikker igjen

Det går bra, lille venn, det går bra

I dag 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg