Om et år

 

 

Det er ikke så lenge siden jeg kom hjem fra Arthur Findlay Spritual college.

Sammen med mennesker fra hele verden var jeg kurs for å fremme kreativiteten min.

Min fargereise startet første året jeg var på Arthur Findlay.

Da var jeg på norsk uke og Lynn Cottrell var en av lærerne.

Da hadde vi en øvelse hvor vi med bind for øyene skulle fortelle hva vi følte når vi holdt på små biter av kartong i ulike farger.

Aldri hadde jeg trodd at farger skulle kunne fortelle meg noe, via sine lysfrekvenser.

Det er jo fargekurs der man lærer hvilke farger som kler en, vår, høst, sommer og vinter.

Men dette er noe helt annet.

Dette er hvordan bruke farger i healing.

 

Den gangen ønsket jeg ikke å jobbe med fargene med tegning, maling, osv

Men høsten 2017 ba jeg om at vi skulle få tegne aurograph, for da kjente jeg dragningen mot  det kreative.

Tankene om å bruke det til bestillnger kom til hodet mitt.

Men jeg gjorde ikke så mye mer enn å tegne litt til noen venner.

I juni i fjor var jeg på transetale og kommunikasjon kurs.

Da hadde vi ikke oppgaver med farger, bare med skriving, tale og healing.

Men etter det, meldte det seg inni meg et ønske om å utvikle mer fargene.

Vi har hatt fargeøvelser på Lillasjel innimellom også.

Jeg dro på kurs med Lynn Cottrell og to andre flinke lærere og fikk inspirasjon.

Etter at jeg kom hjem, gikk jeg straks i gang med å tegne sjelebilder.

Det er ikke rene sjelebilder, jeg føler det blir feil å kalle dem det, for jeg ser at det også er readinger i de.

Det er en kombinasjon mellom den du er som person og det du har i livet ditt.

Dette er et festlig arbeid som jeg liker godt, selv om hvert bildet tar mange timer.

Det er flere som venter på bildet sitt, men jeg må bare ha litt tid på meg.

Dette er ikke noe jeg kan gjøre på et øyeblikk.

Jeg skal zoome meg inn på hver enkelt og få gitt de, de symbolene som er riktig for hver enkelt.

Når jeg tegner, er jeg i en mer aktiv energi enn når jeg tar ned ord.

Det er vel ganske logisk for jeg kan jo ikke synke så lavt i frekvens at hodet faller ned over tegningen.

Tuller litt nå da, men det er litt sånn.

Jeg må motta energier, men samtidig arbeide.

Auragraph og blomsterreading

 

Og endelig kommer jeg til poenget.

Som ofte ellers prater jeg meg bort.

Siden dette føles inni meg som veldig riktig, har jeg bestilt nytt kreativt kurs på Arthur Findlay.

For å få ny inspirasjon og utvikle meg mer.

Ikke utvikle tegneteknikker for det er ikke det vi lærer, men å knytte nærmere kontakt med det spirituelle i oss.

Nå er det andre lærere, da jeg føler for å variere.

Men også fordi tidspunktet passet meg.

Jeg stoler på at det tidspunktet jeg velger og det kurset jeg velger blir riktig for meg.

9. mai, 2020 drar jeg avgårde igjen.

 

Course 19b 2020

(09 May – 16 May 2020)

Spirit Art & Altered States

When we paint, write, compose or connect with creative energies we are naturally drawn into an altered state. As we deepen this connection we open to our inspired talents and the skills that arise from our natural blending and closeness with the Spirit World.

Dedication and patience are usually required to achieve an evidential likeness or high standard of communication. A focused approach and willingness to work can make a big difference to our work. Students will be guided in the art of drawing and the ability to be able to draw a portrait.

Experiencing art and mediumship in differing levels of awareness can advance the potential of the Spirit Artist. Blending through the altered states with our inspirers reveals and enhances the quality of our creativity in the passive state. Embracing the ‘Trance’ state can gently encourage a special creative adventure and sense of freedom. The result for some can become quite magical.

An opportunity for ‘Cabinet’ work will also be offered to students wishing to experience this traditional approach. We shall touch into exploring properties of ‘precipitated art’, colour and the auragraph, automatic drawing, and writing plus the use of 3D materials. Music can also bring new depths and influences to our style and experience.

Working as individuals and in pairs extends our abilities. Become familiar, confident and comfortable with the Spirit World to bring forward colourful, inspired and evidential art. “THE SPIRIT ARTIST” booklet by Alan Stuttle NDD RCA is a useful guide available from Amazon and the AFC Bookshop.

 

Jeg prøvde jo å sitte i Cabinet nå sist og energiene ble sterke, så det er noe jeg har lyst til å gjøre mer av.

Jeg vet egentlig ikke om de ble sterkere enn de bruker å være, men de ble ihvertfall fanget på bilder slik dere ser under her.

 

 

Jeg tenker at nå har jeg et år på meg med å bruke fargene.

Jeg har bestillinger å øve meg på, noe som gleder meg.

Vil du ha tegning og ord, bare send meg en melding, eller sms.

 

 

Lag på lag med alt som godt er

Det vil se ut litt sånn, men selvfølgelig ulikt fra person til person.

Nå har jeg også bestilt noen akvarellpenner fra USa som jeg er spent på.

Jeg gleder meg til de kommer.

Men så spør jeg deg om du har lyst til å bli med på kurs.

9. mai neste år, en uke i England, jeg drar fra Gardermoen.

Si bare fra hvis det føles riktig og jeg hjelper deg videre.

Og nei, jeg er ikke sponset av skolen til å si det.

Jeg gleder meg allerede

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg