Ordene vil inn i en annen dans

 

Ordene, de svever rundt meg

De er som i en dans

Rundt og rundt

De smyger seg inn, de trenger seg på

Jeg neglisjerer dem, men de kommer tilbake, gang på gang

Det er noe de vil fortelle meg

Jeg vet det, men jeg er på en måte ikke klar

Jeg sender de bort

Men jeg kjenner det på meg at de gir seg ikke

 

De er i sin egen rytme der de danser rundt meg

De hvisker meg i øret 

De hvisker at det er endring på gang

Rytmen skal endres

Vi skal inn i en annen dans

Sammen, jeg og ordene

De sier jeg må overgi meg

Jeg må gjøre meg klar til endringen

Det vil ikke nytte å stritte imot

De vil fortsette å komme helt til jeg lytter

De sier at dette vet jeg

De sier at jeg vil like det

Selv om det igjen fører meg på nye veier

Nye veier som kan føles litt merkelige i starten

Slik det bestandig har vært siden jeg begynt å danse sammen med ordene

 

Vi har jo vår egen rytme, sammen, jeg og ordene

Som om noen driver med høytlesing 

Som om noen leser poesi

Slik de blir lest inni meg når jeg skriver de

Jeg blir litt usikker på hvordan den nye rytmen vil bli

Innholdet vil bli annerledes, det forstår jeg

Jeg vet også at en dag må jeg bare overgi meg

De forteller meg dette hver kveld

Hver kveld blir jeg fortalt at ordene skal nå endres

Hver kveld har jeg forkastet budskapet

Det vil jeg gjøre noen dager til

Men hjertet mitt vet at noe er på vei

Det har visst det en tid nå

Men det må modnes i meg

Jeg må ha litt tid på meg

Men jeg vet jeg vil overgi meg

Jeg har bestandig gjort det

Jeg har hatt stor motstand før også

Motstand mot endringer 

Likevel kaster jeg meg uti det

Noen forteller meg at jeg skal gjøre meg klar

Ordene vil inn i en annen dans

Jeg sier jeg vil vente litt til

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg