Jeg har bare lyst til å sove

 

Jeg har bare lyst til å sove

Ja, jeg har det akkurat nå

Jeg har ikke lyst til å stå opp om morgenen

Og jeg gleder meg til å legge meg igjen om kvelden

Jeg vil bare dra dyna over hodet og forsvinne

 

Det er nesten ikke lov til å si det

Jeg kjenner skammen bre seg i kroppen 

Jeg er jo av de privilegerte her i verden

Jeg har det så bra på alle vis

Da har man ikke lov å føle det sånn, har man vel

Og for ikke snakke om at jeg sier det høyt

Jeg vil bare sove

Jeg vil dra dyna over hodet

Akkurat nå føler jeg for å ikke å være til stede for resten av verden

Jeg er lei meg og jeg er lei av meg selv

Selv om jeg vet at det ikke er tillat å si

At det er egoistisk 

 

Men hvis det er sånn jeg føler der akkurat nå, må jeg vel få lov til å si det

Eller skal jeg tie

Jeg orker ikke høre alle grunnene til at jeg ikke skal føle det sånn

Så vær stille

Jeg vet vel det, jeg er ikke dum

Jeg vil bare være i fred en stund

Uten at noen stiller krav til meg

Som om jeg skulle ha så mange som gjør det liksom

De fleste jeg omgås er snille som lam

Likevel er jeg redd

Jeg er redd for å vises

Jeg er redd for å vise meg når jeg er sårbar

Pirker du borti meg når jeg er der, da knekker jeg

Derfor gjemmer jeg meg heller

Da kan ingen nå meg

Da er jeg trygg

Men nå er det visst sånn at jeg kan ikke sove hele dagen

Jeg kan ikke gjemme meg

Derfor må jeg bare innrømme at her sitter jeg

Jeg er litt redd

Men ikke si det til noen

Jeg tror ikke det er lov

I dag

20 kommentarer
    1. frodith: Ja, det går over 🙂 Du har jo akkurat vært borte og jeg skal bort nå snart 🙂 Det er ofte et skifte i energiene våre når vi går fra vinter til vår og da kan vi bli litt sånn 🙂

    2. Same, same her 😉 og det er energiene som gjør det … jamfør feks de astrologiske plasseringer av planetene pr nå. Og budskapet er at vi står på hold … er i ventemodus og klargjøres til vi ikke har lyst til å bare trekke dyna over hodet mer (for denne gangen 😉 ) … Så you are not alone, right now, til å bare ha lyst til å sove … 🙂

    3. Hei 😀 Der har jeg vært ,sov bort en hel sommer et år jeg . Vondt å ha det slik , men det gikk heldigvis over . Kan ha det slik nå også men det er sjeldent. Ja, da går jeg bare å legger meg jeg hehe, sover det av meg også har jeg mer overskudd etterpå. Jeg ble bestemt over så mye da jeg var liten så for meg er det nesten en “demonstrasjon” at jeg gjør som jeg vil , gjør det som jeg har behov for <3 Klem . Flott at du deler .

    4. Sender over en stor klem <3 Det er slik for de fleste som sliter med sykdom og slikt, da kommer slike perioder, men de går over og da er alt mye bedre <3

    5. Det burde være lov å si at man har sånne dager, men jeg kjenner igjen den der. Man skal liksom smile og være glad hele tiden…om man ikke er syk og har feber og ligger til sengs. For da er det liksom lov å trekke seg litt tilbake. Det er akkurat som det må feber til for at det skal være godttatt at man trenger en time-out i hverdagen. Jeg føler det i alle fall litt sånn. Jeg ville også bare holdt meg hjemme i dag, men jeg er jo ikke syk. Bare sliten og trøtt og føler behov for fred og ro og tid bare for meg selv. Så jeg får vel heller komme meg til sengs og satse på at morgendagen blir bedre 🙂

    6. Dette traff meg virkelig, ble blank i øyene. Tusen takk for at du har settet ord på hvordan jeg har hatt det en lang periode. Vi er ikke aleine, og det er litt godt å vitte. Har perioder enda der eg bare vil bli liggende med dynen over hode, helt aleine, men de har det heldigvis blitt mindre av 🙂

    7. Tror det må ha noe med årstiden å gjøre. Januar og februar er bestandig sånn synes jeg, og så blir ting bedre og lettere etterhvert som dagene blir lysere og varmere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg