Håp er et vakkert ord, men kjærligheten er vakrest av alt

Håp er et vakkert ord

Lys er også vakkert

Men det vakreste ordet av alle er kjærlighet

Hvis vi klarer å ha hjertet vårt fylt av kjærlighet, bidrar vi til mer fred rundt oss

Så lenge vi er glad i mennesker og møter dem med et lyst sinn, er det håp for en bedre verden

 

Desverre er det ikke bestandig sånn

Ikke en gang blant de som har det godt

De som lever i et fredelig land

De som ikke sulter og har både klær å ha på og hus å bo i

Likevel er de opptatt av å klage

De klager over været, over dårlig service, over hvor ufine de er de menneskene de møter

Jo da, innimellom må jeg arrestere meg selv også

Jeg går også i denne klagefellen

Men jeg er ikke der så ofte

Jeg er blitt flinkere, mye flinkere

 

Det jeg observerer på Facebook er at noen går igjen

Det er de som er på toppen av vennelista mi  når det gjelder klaging 

Rett som det er møter de sure mennesker eller noe som ikke går helt etter planen

Jeg tenker på om disse personene er mer uheldig enn meg

I min hverdag er det stort sett hyggelige menneskemøter og god service

Er det noe i at det vi sender ut, får vi tilbake

Er det sånn at jo mer vi klager, jo mer får vi å klage over

Jeg tror det, derfor er jeg stort sett alltid blid

Stort sett ja, ikke alltid

Det er jeg fordi jeg har funnet ut at det lønner seg

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg