Mer om fargeøvelsen

 

Denne uken står i fargenes tegn hos meg.

http://lillasjel.blogg.no/1473859245_fargevelse.html

Jeg la ut på Lillasjel på facebook at jeg ville gi en farge til alle som meldte seg før midnatt den 13..

Fortsatt har jeg ca 130 igjen å skrive,hehe

Det tar tid og energi, men er også utrolig spennende og en fin øvelse.

Det er jo en form for reading der jeg “leser” hva et menneske har behov for

Det gikk litt fort for seg med den fargeøvelsen på bloggen i går.

Jeg skal forklare litt nærmere om hva det å jobbe med farger går ut på

 

Det er ikke sånn at om du får fargen gul, så må du gå i gule klær og omgi deg med alt gult for du er et “gult” menneske og gult skal være din yndlingsfarge.

Fargene vil variere etter behov du har akkurat da.

I fjor når jeg var i England, på Arthur Findlay college, hadde vi og en fargeøvelse.

Det var første gangen de forbløffet meg.

Det var da jeg oppdaget at farger egentlig er energier.

Vi fikk bind for øynene og lapper i hendene med ulike farger.

Selv om vi ikke hadde sett fargene, kunne vi si hva fargen betydde for oss og vi gjettet på riktig farge.

Nå kan det hende at vi “leste” den personen som plukket fargene.

At det var på den måten vi fant ut hvilken farge det var.

Likevel var det ingen verbal kommunikasjon så vi måtte bruke klarsynet vårt-

Vi hadde utrolig mange riktige svar og du verden det var mange farger å velge mellom der.

Nesten som når du skal velge maling, det var samme type papplapper.

 

Bilde

 

Men så om hvordan energiene i fargene brukes.

Og det rare er at når jeg nå har brukt dem flittig, virker det som om energiene i dem er blitt sterkere.

Kanskje innbildning, men det fascinerer meg og skal øves mer på-.

I går kveld hadde jeg en bekymringsklump i magen og jeg var utrolig sliten.

I og med at jeg “leser” så mange på en gang, sender jeg jo ut mine energier og jeg kjenner på alle disse menneskenes energier.

Det er jo på den måten at jeg får tak i de opplysningene fargene gir meg.

Jeg var også sliten i korsryggen.

 

Jeg la med ned på sengen og lukket øynene.

Jeg ba om en farge for å roe ned bekymringen min.

Den gule fargen kom seilende sterkt inn og jeg så den for meg.

Da ser jeg inne i hodet mitt at jeg omsluttes av gult og sender og det gule sterkt ned i magen min.

Jeg kjenner klumpen løser seg opp og jeg ler høyt når jeg kjenner den slipper taket.

Deretter kommer mørke blå dalende over meg.

Jeg elsker den fargen.

Den roer ned systemet mitt og jeg blir så rolig og avslappet.

Og vips så er ryggvondtet borte.

Jeg sovner og sover hele natten utenom et springe på do besøk.

Når jeg våknet i dag følte jeg meg uthvilt igjen.

 

 

Slik kan fargene brukes.

Når jeg nå lukker øynene ser jeg det grønne, to nyanser kommer inn, både grågrønt og gressgrønt

Da  lukker jeg øynene og lar  de to tvinne seg i en spiral rundt kroppen min.

Nå har kroppen min jobbet så mye med farger at den automatisk sender de inn til meg.

Jeg trenger ikke å spørre lenger.

Etter at jeg føler de grønne kan gå, kommer den gule tilbake.

Jeg lar den virke et minutt eller to og så slipper den taket.

 

Jeg lover dere at jobber dere sånn utover dagen, vil dere få påfyll av energi.

Det skal så innmari lite til.

Noen sekunder, et minutt eller to.

Det kan gjøres uansett hvor dere er hen.

Bli og oppmerksom på farger dere ser når dere er ute.

En grønn vegg, en rød bil, et blått krus, en knall rosa kåpe.

Se fargen og kjenn etter hva den gjør med kroppen din.

Jeg garanterer deg fascinasjon.

Det er kjempemorsomt.

I dag

 

6 kommentarer
    1. jeg bare elsker farger, og vet godt hva du snakker om når du snakker fargens energi, den er magisk. Og det er utrolig hvordan man trekkes mot den fargen man trenger. Det er egentlig ganske merkelig at vi har så mye nydelige farger, og så skal hjemmene våres være hvite og klærne grå eller sorte, Galskap, tenk så mye vi går glipp av da. -)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg