Rester av kalkun liker blåmuggost

 

Jeg er  motstander av å kaste mat.

Når vi må kaste mat, vi må jo det av og til, ja da kaster vi pengene i søpla.

Jeg hørte nettopp på TV at vi kaster hver 5. Bærenett vi kjøper.

Det må da vel være inklusiv innpakning, tror dere ikke?

Vi kan vel ikke kaste så mye mat?

 

Når jeg har hel kalkun nyttårsaften, fryser jeg restene i passe porsjoner.

Her jeg litt kraft eller saus, fryser jeg det sammen med kjøttet.

Denne dagen fant jeg en sånn boks i fryseren.

Etter ferien har jeg nemlig hatt en “bruk hva du har i fryseren ” aksjon.

Den aksjonen skal fortsette utover høsten.

Ingredienser: Kalkunrester( eller andre rester av kjøtt eller fisk), bacon, blomkål, champignon, purreløk, blåmuggdressing,( eller litt blåmuggost), fløte, smør og mel til steking og jevning

Jeg surrer litt bacon først, har så i purreløk og et par champignon. Lar det surre litt før jeg strør på litt mel, blander det godt inn og sper med litt fløte og vann. Jeg lar sausen koke noen minutter og lar den være litt tjukk for det er litt kraft sammen med kjøttet.

Jeg har så i et halvt blomkål i små buketter. Det får koke ett minutt eller to, før jeg blander inn kjøttet. Kjøttet må ikke koke lenge for da blir det tørt. Jeg rører og inn en boks med Remas blåmuggdressing.

Den milde blåmuggsmaken sammen med den gode sausen, var bare nydelig. 

#kalkun #kalkunrester #blåmuggdressing

6 kommentarer
    1. Takk for tips til god mat :)) Jeg kaster ikke mye, men etter gutta flytta er det veldig lett å kjøpe inn passelig med råvarer :)) Og jeg lager som regel pytt i panne eller noe om jeg har rester :)) God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg