Mer og mer spennende

 

Bli frisk prosjektet mitt stormer videre.

Det er mer som et mirakel at den stoffskiftekjertelen min ikke har gått dukken.

18 år på medisiner.

Minus en periode jeg prøvde meg uten.

Jeg tok nye prøver og de viser at mitt eget stoffskifte bedrer seg fortsatt.

Jeg reduserer medisin og likevel er jeg høy.

Jeg har hatt jodmangel og tar nå 6 kelpasan hver dag.

 

Høyt stoffskifte er ubehagelig.

Jeg blir nervøs av det.

Hele kroppen dirrer og går på høygir.

Selv om formen er laber.

Man er ikke i superform selv om kroppen går på supergir.

Det er heller motsatt.

Det er som om kroppen går på et høyere gir enn den tåler.

Prøv å kjøre opp en bratt bakke i sjette gir.

Det er slett ikke enkelt.

Jeg tør ikke legge belastning på kroppen når jeg er så høy.

 

Etter siste legetime spurte jeg pent om å få redusere mye mer.

Jeg går nå på 60 Armour fem dager, 75 2 dager.

På det meste tok jeg 120 hver dag.

Nå er jeg nesten nede på det halve.

Nå blir det spennnende til jeg får tatt prøver neste gang.

22.juni er det nye blodprøver

Jeg kjenner inni meg at jeg er litt redd.

Redd det skal falle sammen som et korthus.

Redd for at kjertelen skal svikte meg nå når den våkner til liv igjen.

Redd den skal bli overanstrengt og kanskje betent.

 

Jeg er veldig forsiktig med hvor mye jeg presser kroppen.

Det er som om den vet alt bedre enn meg.

Noen ganger foreslår hjernen at vi skal gå tur, men kroppen sier nei.

Jeg lytter til kroppen og holder meg i ro.

Så viser det seg at jeg får uventet besøk eller at kroppen bare blir sliten på ettermiddag.

Jeg visste ikke det på forhånd, men kroppen vet.

Det er visst meningen jeg skal skynde meg sakte.

Jeg tenkte at nå var tiden inne til å bevege seg mer.

Da slo jeg tåa blå og klarte ikke ha på sko.

Sist mandag var jeg igjen ute og gikk en tur.

Neste dag var jeg forkjølet og slapp.

 

Jeg går inn i dyp meditasjon både formiddag og ettermiddag/kveld

På den måten reduserer jeg kroppens indre stress.

Den får den roen den har behov for.

Stress vil ødelegge de gode prosessene så jeg er veldig forsiktig.

Jeg sitter mye i ro og leser bøker.

Jeg har jo ingen forpliktelser med jobb og barn så jeg kan tillate meg å la kroppen hvile.

Så kan jeg forsiktig legge på mer belastning etterhvert.

Men det er så spennende.

Jeg håper så inderlig at fremgangen fortsetter.

Spennende tider.

9 kommentarer
    1. Hei
      Fint at du deler erfaringer. Jeg leser masse på bliggen din. Jeg har lavt stoffskifte men ingen anti stoffer. Jeg har vanskelig for å lande på en fast dose. Jeg går nå på kombinasjonsbehandling av levaxin og armour. Har tatt 1 dråpe probioform jod tilskudd i to år nå. Det har satt fart på sakene. Jeg ble veldig interessert i det en endokrinolog sa til deg at du kunne kutte ut medisinene hvis du ikke hadde anti tpo. Jeg føler at jeg har høyt og lavt om hverandre. Håpløst. Jeg har gått på medisiner en del år nå. Jeg har tatt ultralyd der har jeg påvist to knuter noe som visst nok ikke er så unormalt. Det ble tatt prøver av de, men ikke noe funn. Jeg har prøvd å kutte ut armour for den kan være litt heftig for meg, men da får jeg ingen varme i kroppen så jeg tar 30 til 60 mg pr dag sammen med 125 mg levaxin, men altså ingen anti stoffer. Det er det jeg lurer litt på om jeg kanskje skulle prøve å kutte ut. Har noen gode råd til meg så setter jeg stor pris på om du vil svare meg.

    2. Hei
      Fint at du deler erfaringer. Jeg leser masse på bloggen din. Jeg har lavt stoffskifte men ingen anti stoffer. Jeg har vanskelig for å lande på en fast dose. Jeg går nå på kombinasjonsbehandling av levaxin og armour. Har tatt 1 dråpe probioform jod tilskudd i to år nå. Det har satt fart på sakene. Jeg ble veldig interessert i det en endokrinolog sa til deg at du kunne kutte ut medisinene hvis du ikke hadde anti tpo. Jeg føler at jeg har høyt og lavt om hverandre. Håpløst. Jeg har gått på medisiner en del år nå. Jeg har tatt ultralyd der har jeg påvist to knuter noe som visst nok ikke er så unormalt. Det ble tatt prøver av de, men ikke noe funn. Jeg har prøvd å kutte ut armour for den kan være litt heftig for meg, men da får jeg ingen varme i kroppen så jeg tar 30 til 60 mg pr dag sammen med 125 mg levaxin, men altså ingen anti stoffer. Det er det jeg lurer litt på om jeg kanskje skulle prøve å kutte ut. Har du noen gode råd til meg så setter jeg stor pris på om du vil svare meg.

    3. Jeg har heller ikke hatt antistoffer men kroppen vil ikke produsere nok så jeg er på medisin igjen. Det går fint noen måneder men så synker det. Jeg er nå oppe i 90 armour nå, men kroppen min blir stresset ved økning, enda prøvene fortsatt er lav. Send meg melding på Lillasjel, lettere å chatte der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg