Det er så innmari vanskelig

 

Jeg har noen dager alene

Helt alene

De har jeg tenkt å bruke på å lære mer indre ro

Men du verden det er vanskelig

Jeg legger planer jeg

Det er så vanskelig å være akkurat der du er

Du dras inn i fremtiden hele tiden

 

Jeg gjør et forsøk

Jeg sitter her foran pc-en

Så lukker jeg øynene

Jeg tenker at nå kan jeg sitte her med øynene lukket

Jeg kan sitte akkurat så lenge jeg vil

Så lenge det føles riktig

Du verden så flink jeg er, tenker jeg

Og så kommer neste tanke

Skal jeg gå og sette meg i en annen stol kanskje

Jeg må le av meg selv

Det er så innmari vanskelig

Det bare å være akkurat her og nå

Selv om man har all verdens mulighet til det

Vi er ikke skapt sånn tror jeg

Eneste gangene  jeg ikke tenker er når jeg er i dyp transe

Jeg må øve mer på det

Men ikke akkurat nå

Nå lukker jeg øynene og prøver på igjen

I dag

10 kommentarer
    1. Jeg lærte å putte tankene som kommer da i ballonger og se de flyte av sted, det hjelper hos meg 🙂 men må bli flinkere til å faktisk lukke øya og starte på det! 🙂

    2. Anne Grethe: Ja, jeg har noen teknikker jeg også jeg bruker. 🙂 Ballonger var lurt. Jeg har både arkivskuffer og knuseverk og elver og bokser og masse annet når jeg vil ha det stille 🙂 Men det er merkelig hvor vanskelig det er å bare være, uten å planlegge noe nytt 🙂

    3. Å ikke tenke på noe er vanskelig, for det dukker alltid opp noe annet…ting jeg lurer på, ting jeg må huske på å gjøre eller kjøpe, kanskje en lyd som jeg plutselig blir oppmerksom på… Nei det er ikke lett å tømme hodet og prøve å fokusere på bare en ting 🙂

    4. Noen dager helt alene..Høres deilig ut. Skulle gjerne hatt en hel uke…uten noe som helst annet enn meg selv å tenke på…Kanskje jeg får det til i løpet av sommeren…, og da kan jeg øve meg på mindfulness også…:)

    5. Men er ikke det å være å bare nyte det som er rundt uten å tenke for mye? Gjøre det en har lyst til der og da uten å planlegge? En kan fint være tilstede her å nå mens en går tur i skogen. Må bare ikke la seg sluke av planer og tanker, men bare nyte det som er.

    6. maiken: Ja, jeg skulle øve på mindfulness jeg og da, men mindet mitt ville bare videre. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle bare la alt være og ta ting som det kom, og ikke streve så hardt, og det ble bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg