Ditt liv er som en roman

Jeg har ofte gått mine egne veier

Helsa mi har spent ben under meg i åreivs

Stadige infeksjoner, lite energi, null stressmestring og overvekt har vært stikkord

Ofte har jeg møtt liten forståelse

Leger har ikke trodd meg

I og med at jeg hele tiden legger på meg, er jeg nok lat

Jeg sitter nok hjemme og spiser

Er det ikke det de sier om de som er overvektige

For noen år siden tok jeg meg nær av dette

Jeg var fortvilt over ikke å bli trodd

Særlig fra de som kunne ha hjulpet en

Nå har jeg møtt en lege som hjelper meg

En som har påpekt det andre ikke har tatt tak i

Kanskje skulle hun komme først nå

Kanske skulle jeg nemlig lære alt jeg har lært

 

Når jeg nå ser tilbake er jeg glad.

Jeg har fylt sidene i boken min med nyttig lærdom

Veldig nyttig lærdom

Jeg har i disse årene utviklet varme hender

Det er en prosess osm har gått over mange år

Fra det å ikke tro til å begynne å bruke evnene mine

Men jeg har gjort noe mer

Jeg har jobbet med eget hode

Jeg har snudd tankemønstre

Fra å være en som ble såret for andres ord, står jeg nå trygt i egen kraft

Fortsatt kan jeg svaie litt når jeg møter motstand

Selvfølgelig gjør man det

Men jeg reiser meg igjen

Stolt og sterk står jeg der i min egen kraft

 

Jeg har gått min egen vei

Jeg har tilegnet meg nyttig lærdom gjennom de slagene jeg har fått

De erfaringene kan jeg nå bruke når jeg møter medmennesker som ønsker healing

I hvert eneste møte har jeg bruk for det jeg har lært

Jeg vet hvordan det er når de forklarer meg at de ikke blir trodd

Når de snakker om hvor hjelpeløs de føler seg

Når de snakker om sorgen som har kapslet seg inn

Når de snakker om at de er tom for energi

 

Jeg er utrolig stolt av meg selv

Jeg er stolt av veien jeg har gått

Jeg har nemlig fortsatt å gå på tross av hva andre tror og mener

Jeg har fulgt mitt hjerte

Jeg har skrevet side etter side i min bok

Selv om ingen har trodd på meg

Jeg har nemlig lært meg at min historie må jeg skrive selv

Hvert eneste ord

I dag

10 kommentarer
    1. Ja, du har grunn til å være stolt! Det er lov å gi seg sjøl et klapp på skuldra. Det var sikkert en mening i at det skulle gå så lang tid før du fant en lege som hadde kunnskap til å gi deg noe som kunne kompensere for en sliten skjoldbrukskjertel! Det er også viktig å legge det vonde bak seg når en endelig ser at det lysner. Ikke alltid enkelt. Jeg kjenner på mange sånne følelser for tida, men vet at jeg snart er over i en ny fase i livet! 🙂

    2. Det er virkelig herlig å stå i sin egen kraft! <3 Det er deilig å kjenne på at man har greid det, man har reist seg igjen, og blitt sterkere! OG man kan bruke det man har lært, til å hjelpe andre! <3
      Tenk hvis du ikke har falt, de gangene du falt, og reist deg igjen... Og lært av det.. Da hadde du ikke hatt denne kraften du har i dag. og den lærdommen du har, til å hjelpe de du hjelper, og de du skal hjelpe! <3
      <3 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg