Anthem of the Seas, The North Star

Royal Caribbean cruiseline er jo veldig innovativ når de bygger skip. Det skal være nyvinnende og spektakulært.

The North Star er en sånn greie. Den tar deg neste 100 meter opp i været og i og med at man allerede er høyt oppe fra før når man er på øverste dekk, kommer man da enda høyere. Har man høydeskrekk eller klaustrofi, bør man ikke opp hit.

Jeg tar ferie fra fobiene mine denne gang og endrer Nordstjernen. Vi er i Villefranche 10. juli 2015

Første gang vi ser Anthem of  the Seas, ligger North Star fredellig og slapper av

Da gjør den seg klar for oppstigning.

Det er ikke så mange minutter man er der oppe

Vi står i kø og venter på tur.  Det er varmt og dronningen må hente vann, vann er viktig på sånne dager

Mens hun venter, kan hun ta noen bilder

Det er ganske så overbefolket ved svømmebassenget. 500 passasjerer mer enn det som er vanlig. Det vises på et lite område. Det var altfor kaotisk der, så vi fant oss en fredeligere plass.

Da er vi kommet inn. Det er god plass her, men veldig varmt for aircondition hadde vært ute av funksjon en stund. Men heldigvis kom den i gang igjen.
Vi stiger til værs

Blir ikke så fine bilder gjennom vinduene for det blir jo reflekser

Villefranche






Nå ser vi mer av den Franske riviera, men jeg hadde jo innbilt meg at vi skulle se enda mer.

Her ser vi ned på det innedørs bassenget. Jeg ble skuffet over at det ikke var aldersgrense her lenger. Før hadde det vært 16 års grense men nå var det tillatt for alle.

Og langt der nede,ser vi solsengene våre. Fint plassert i skyggen


Da kan vi se opp på de som er der oppe på neste tur.

Her kan den som vil få bli med opp på en liten prøvetur

Dette bildet lurte seg med på opplastingen uten at jeg hadde planlagt det, men kanskje passer det nettopp her?

16 kommentarer
    1. Dette så fantastisk ut. Ja hele turen. Men veldig mange folk på et lite område……så nesten litt klaustrofobisk ut. Men alt må likevel være en veldig fin opplevelse. Og du utfordra deg selv og høydeskrekk med den “utsiktsbobla” :).

    2. frodith: Ja, det er enda et basseng til , innendørs, for voksne, men det var annerledes, men veldig fint da. Det var ikke sånn du kunne svømme i. Det så ut som en foss på et vis, gikk i platåer, så du kunne ligge og slappe av i det, men savnet et ordentlig basseng for voksne. Det er jo som en liten by på vannet, 16 etasjer høyt 🙂

    3. BforB: Er bare rundt bassenget det er så masse folk, det er roligere på sidene og foran og bak. Vi lå på en rolig plass bak på skipet de fleste dagene 🙂 Ja, jeg er tøffere når jeg er på ferie 🙂

    4. Jeg er veldig glad i Villefrance! Har lyst å kjøpe meg leilighet der når jeg blir pensjonist. Men det er en del år til ennå .. = ) Bra sagt at du tar ferie fra forbiene dine! Jeg prøver å utfordre meg selv også når jeg er på tur. Pleier å bli med opp i høyden, selv om jeg har høydeskrekk når jeg ikke er på ferie .. Hehe!

    5. Fy søren, dere var høyt oppe! Men utsikten ble jo bra da, så da er det lurt å legge igjen sånne høydefobier nede 🙂 og jammen var det mange solsenger rundt bassenget. Tenker det var en fin tur, men var det lett å finne ledige solsenger med så mye folk?

    6. margarites: Nei, det var ganske så håpløst rundt bassenget. Vanligvis er det 4300 ombord, denne turen var 4800 og de fleste ekstra var nok barn i ekstrasenger så da fylles det opp. Men vi fant senger bak på båten og der var det fredeligere også, men man måtte være tidlig ute. Ganske så irriterende akkurat det. Men det var eneste plassen hvor det føltes at det var mye folk og så når det var salg da og kvinnfolkene heiv seg over salgsbordene 🙂

    7. Her ser man virkelig for noen dimensjoner det er på et slikt skip. Og for en maurtue. Men kanskje det ikke føles slik likevel siden det er så store områder. Jeg må si det frister, har allerede begynt å snakke om å ta en tur til neste år, når min søster fyller 50…

    8. maiken: Det var en maurtue ved bassenget, overbefolket, men det var mye mer mennesker ombord enn det bruker, nesten makskapasitet, så det var nok mange ekstrasenger med barn. Reiser man litt utenom fellesferien er det nok ikke så ille 🙂

    9. Så flott. :). Men masse folk sa. Man kan vel bli litt sliten også. Godt at man kan trekke seg litt bort og finne en rolig plass.

    10. Wow…finnes det sånne attraksjoner også på cruiseskip. Jeg tror omtrent ikke det er noe som ikke finnes der når jeg tenker meg om. Ser utrolig kjekt ut i alle fall 🙂
      Minnet meg om London Eye, bare at dette var til sjøs 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg