Skal tro hva du får se

Hva ville du sett hvis du åpnet meg opp

Du ville nok sett kjærligheten flomme

Den fyller meg opp

Noen ganger så det nesten brister

Av lykke, omsorg, glede og godhet

Det vil nok bare renne og renne som en stri elv

Fosse over, umulig å stoppe

 

Du vil og se litt sorg og savn

Noe er igjen der enda

Noe av det jeg aldri har fått

Noe av det jeg har fått smake på, for så å miste

Det er et lite rom inne meg der savnet er lagret

Jeg tror det er lyseblått

Hvis du kan se det der inne

 

Det er nok også noe sinne der inne

Sinne over alt det vonde

Sinne over alle de som volder andre vondt

Det smerter meg

Jeg kan ikke forstå hva det skal være godt for

Når man volder andre vondt, får man og mer vondt selv

Det sinnet er i en rød boks, der borte i hjørnet

Jeg prøver å fylle opp med kjærlighet rundt

Som om jeg håper å mildne ondskapen med min kjærlighet

Fra den utømmelige kilden inni meg

 

 

Jeg rommer så mye

Det er ser du vel

Alle farger er der, alle følelser, de er ganske så store og mange

Alle tankene

Kan du se de

Millioner av dem

Heldivis er de fleste gode å ta med

Men det er og noen mørke grå bekymringstanker der

Jeg prøver så godt jeg kan å lyse opp den boksen, for jeg har ikke bruk for den

 

Du verden hvor sammensatt jeg er

Sammensatt av fysisk materie, sjel og ånd og hjerne

Alt skal fungere sammen

Ganske så fascinerende

Hvert et menneske, som et mirakel

I dag

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg