Det ligger en båt og venter på meg

 Ja, det gjør det

Det ligger en båt og venter på meg

Ja ikke bare meg, men 4300 andre også

Så det er ikke noe liten båt

Det er jo et stort skip

Den heter Anthem of the Seas

Den er helt ny, sjøsatt i april 2015

Der skal jeg nyte livet

Gjett om jeg er takknemlig

 

 Lugaren min ser dere, den er helt foran, fremover. andre rekke fra toppen , vindu nummer to fra venstre 🙂 Snart titter jeg ut av det vinduet 😀

Anthem of the Seas: Southampton, England – Til sjøs – Til sjøs – Gibraltar, Storbritannia – Malaga, Spania – Til sjøs – Villefranche (Nice), Frankrike – Palma de Mallorca, Spania – Palma de Mallorca, Spania – Ibiza, Spania – Til sjøs – Cadiz (Sevilla), Spania – Til sjøs – Til sjøs – Southampton, England

Planene for turen er lagt sånn noenlunde. Jeg liker å booke på forhånd. Jeg synes det er bortkastet å bruke tid på å orientere seg om utflukter når jeg først er ombord. Det er ikke inne i skipet mens de reklamerer for utflukter jeg vil bruke tiden min. Jeg vil være ute, ute i solen.

Vi reiste fra Southampton også i 2013. Da passerte vi Gibraltar i tåkehavet. Nå skal vi i land, så jeg håper på å se litt mer.

 

Fra broen på Adventure of the Seas forbi Gibraltar mens tåkelurene gikk hele tiden. En spesiell opplevelse. Nå skal vi i land og jeg vil ha blå himmel. Jeg skal nemlig på utflukt.

See the African continent and two oceans-the Mediterranean and Atlantic-from Europa Point, Gibraltar’s southernmost tip. Ride a cable car 1,400 feet up to the Upper Rock of Gibraltar, where you will discover prehistoric St. Michael’s Cave, with its magnificent rock formations, and delight in the mischievous antics of Barbary Apes at Apes Den. At the Gibraltar Museum, built on the site of the old Moorish Baths, admire an impressive collection of artifacts.


De som tror det ikke er noe å gjøre når man er på cruies, de tar grundig feil. Det er travelt. På denne turen har vi 6 dager vi ikke er i land, men vanligvis er det mellom 1-3 sjødager og de dagene er deilige, for da kan man gjøre akkurat det man vil ombord. Vi ligger som regel ute i solen med bøkene våre og bare slapper av. Det er dusinvis av ting å være med på, men vi liker å være litt lat.

Dagen etter Gibraltar, er vi i Malaga. Sist vi var i Malaga, var vi på utflukt til Marbella og Puerto Banus. Denne gangen skal vi på grottetur. Det blir tre grotteturer denne gangen, for jeg synes det er så spennende.

http://lillasjel.blogg.no/1379866748_malaga_marbella_og_pu.html

Caves of Nerja – MG03
Begin with 35-mile drive on coastline east of Málaga. Enroute guide familiarizes you with area, Nerja town, and caves. Inside are stalagmites and stalactites, including 105-ft (32 m) high central column in Cataclysm Chamber. Following a staircase, arrive at Hall of Nativity, Proceed up steps into the Hall of Tusk, before taking stairs leading to vantagepoint above highest part of Hall of Cascade. Departing caves, see Roman Aqueduct as you leave Nerja for journey back to Málaga. Note: Must walk 1 mile over uneven, narrow cobblestone surfaces, uphill grades and 100+ steps. Actual viewing time in caves is about 45 mins. Caves are not wheelchair accessible.

 

Vi var på grottetur i 2013 også, i Valencia.

http://lillasjel.blogg.no/1382263968_coves_de_sant_josep_v.html

Deretter blir det en sånn dag tenker jeg.

Og litt sånn. Det er drøssevis av restauranter ombord, noen inkludert mens andre må du betale ekstra for. Du spiser når du vil. Noen plasser kan du spise i shorts og singlet om du vil, andre steder kan det være formel eller casual. Her gjør man akkurat som man ønsker.

Roomservice får du også, her har vi bestilt oss litt ost og kjeks

Dagen etter er vi i Villefranche på den Franske riviera. Det er like ved Nice. Dette er en bitteliten by og vi kommer nok til å rusle oss en tur i land her og kose oss på uterestaurant og se på folkelivet

Deretter går vi til Palma på Mallorca. Her ligger vi over natten, men vi er ikke noe natteranglere så det blir nok en ettermiddagstur i gamlebyen tenker jeg. Kanskje se kirken for den så jeg ikke sist jeg var i Palma. Da tok vi en hoppe på, hoppe av buss men vi var ikke ved kirken.


 Etter Mallorca går turen til Ibiza og der skal vi på vår tredje grottetur. Vi har aldri vært på Ibiza og gleder oss spesielt til denne havnen. Gibraltar, Ibiza og Cadiz er nye havner for oss.

 

 Explore Ibiza’s dramatic underwater world at the Caves of Can Marca. You’ll be amazed by nature’s handiwork- beautiful underground lakes and intricate limestone designs. At Port of Eulalia, stroll the palm-lined promenade running the length of its family friendly beach. Your final stop in Ibiza City includes a visit to D’Alt Vila, a UNESCO World Heritage Site, where the cobblestone streets and medieval fortress tell the story of a town rich in culture and history.

Neste havn er Cadiz i Sevilla og her vil jeg på Sherrysmaking.

Cadiz, Jerez and Sherry Cellars

OVERVIEW: This half-day guided panoramic tour features the province of Cádiz, from its dry coast to the fertile cultivated lands of nearby Jerez de La Frontera. HIGHLIGHTS: Relax on a guided panoramic motor coach tour of Cádiz featuring the monuments and landmarks of the city center. Enjoy a walking tour of the sherry producing city of Jerez and witness the reminders of Moorish Spain remaining in Jerez today. Learn about grape cultivation, sherry production and bottling and sample locally produced sherry.

Og innimellom må vi ha tid til litt mer sånn

Og litt sånn

Og kanskje noen sånne

Og hva med en dessert, tja, tror jeg skal kose meg jeg

I dag

#cruise #Anthem of the seas #Middelahavet

18 kommentarer
    1. Dette ser helt herlig ut! Skjønner godt at du gleder deg! Jeg har en uke igjen før ferien begynner, men jeg merker at folk på jobben begynner å komme i “feriemodus” allerede, og jeg er ikke noe unntak. Riktig god tur når du drar. Kos deg masse, og ta bilder. Jeg har vært i en del grotter, men ingen av de du skal i her. Det blir spennende å høre om (Der vi har vært har det ofte ikke vært lov å fotografere, så da har vi mange av minnene kun i hukommelsen). Kos deg!

    2. Er nesten grønn av misunnelse 🙂 Siden du har vært så mye på cruise, og sikkert på ulike destinasjoner og med ulike cruiseskip, kunne du, når du er ferdig å sole deg, skrive noe om hvilket du synes var det kjekkeste å dra på?

    3. Ja, det tror sannelig jeg også at du kommer til å gjøre. Blir litt sånn avensjuk, som vi sier her nordpå. 🙂 Ha en flott reise.

    4. Ser helt fantastisk ut <3 Dette er vel fortjent.
      Jeg og moren min hadde bestilt Middelhavscruise, men måtte avlyse pga broren hennes døde rett før vi skulle reise. Så det ble aldri cruise på oss. Men jeg husker at vi også hadde planlaget det meste vi ville være med på, sånn at vi kunne nyte livet maks 🙂
      Nerjagrottene har datteren min nettopp besøkt da hun var der med skolekorpset. Og de hadde også en opptreden der. Det er nok ikke så mange som har gjort 😉
      Dette blir en god ferie for dere. Kos dere masse. Og så kan vi andre glede oss til rapport når du er hjemme igjen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg