Jeg må bare fortelle

Jeg må bare fortelle
Jeg må fortelle fort
Skrive så fort jeg kan
Mens jeg er i denne følelsen
Følelsen av et øyeblikk av stor lykke
En lykke så stor at den får tårene til å renne

For mange kanskje et ubetydelig øyeblikk
For meg var det stort,
Jeg hadde et møte
Et menneskemøte
To tindrende øyne som ser på meg
Som ser på meg med barnets ubeskjedenhet
Hva heter du da

Jeg svarer, som seg hør og bør
Jeg blir helt henført
En gjenkjennelse som er så stor
En gjenkjennelse av kilden hvor vi alle kommer fra
En tindrende åpenbar kjærlighet
Jeg kjenner øynene fylles av tårer
Så beveget blir jeg

Et møte med en liten sjel
Eller liten kan man ikke kalle den
Den er stor og vakker som det lyset den kommer fra
Noen vil kalle det et tilfeldig møte
Jeg vil ikke det
Tilsynelatende kan det se sånn ut
Et møte der jeg skulle levere noe til en annen
Ikke visste jeg om denne lille  pikens eksistens
Likevel skulle vi møtes i dag hun og jeg
Akkurat i dette lykksalige øyeblikk, skulle hun gi meg denne følelsen
En følelse så god at den sitter i kroppen som en sitrende glede
Glede over livet
Glede over menneskene vi møter på veien
Både de store og de små
Ha øynene oppe for disse øyeblikkene
Nyt dem og gjem dem i hjertet
En gang vil vi møtes igjen
En dag

24 kommentarer

Siste innlegg